Hur är det rekommenderat att göra i badrummet (ca. 10 m2, 2x avloppsbrunn för dusch och badkar) när man gjuter platta?

* Gjuta hela plattan i samma nivå och försöka få till fallet mot brunnarna när man gjuter.
* Göra en form så att nivån på betongen i badrummet blir lägre - sen flytspackla fall mot brunnarna.
 
T
Alt. 2 är det bästa tillvägagångssättet.
 
Ok, hur mycket ska jag räkna med att spacklet bygger?
 
T
Just den storleken på 10kvm så brukar vi gjuta 3 cm lägre.
 
Tackar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.