Hej på er!

Jag skulle vilja få en ny jämnt och hård yta på en gammal betonggrund. För det mesta är den befintliga grunden hård men på vissa ställen porös och ojämn, vilket jag kommer knacka bort. Tror ni jag kommer klara mig med att köra ett lager finbetong på några cm över hela grunden om jag fyller igen de värsta håligheterna med grovbetong för hand innan. Eller kommer det bara separera från den gamla grunden?
Alternativet att gjuta en ny separat platta ovanpå med armering går men känns inte så lockande..

Hur skulle ni gjort?

Mvh, Tommy

• Ojämn och delvis porös betonggrund i ett garage med verktyg och en hund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal ojämn betonggrund i renoveringsprojekt med verktyg och byggmaterial spridda på ytan.
    Skapa konto
Vad ska det användas till sen?
Ska betongen va det slutgiltiga golvet?

larsbj larsbj skrev:
Vad ska det användas till sen?
Ska betongen va det slutgiltiga golvet?
Garagegolv. Tanken var att måla med epoxyfärg.

Återväcker denna gamla tråd med bild på resultatet. Passade på att förstora plattan med 16kvm under där jag hade två takstolar. Så ytterdörren förflyttades och gamla blev ett förrådsingång. Lade armeringsnät över hela och göt med ränna. Minsta tjockleken var 3cm och största 25cm. Slodade av betongen med ett hemmapul byggd på ett avloppsrör på långt aluminiumskaft. Hann knappt få fram vattenslangen innan det hade börja brunnit så hade nog kunnat komma undan lite av sprickbildningen om jag var bättre förberedd. Lade sedan plast över betongen och efter någon vecka så våtslipade jag av betonghuden ytan med golvslip med stenar.
Några månader efter så målade jag två vändor med epoxifärg och nu ett år efter när garaget är fullt av prylar så har jag ett plant och väldigt lättstädad golv!

• Nyrenoverat garage med slät, vitmålad epoxibetonggolv och grå väggsockel, utrustat med fönster och belysning.
    Skapa konto
  • Utbyggd betongplatta vid trädgård med armeringsnät, vidgarad till 16kvm med kantform och verktyg synliga.
    Skapa konto
  • Ett tomt rum redo för gjutning, med armeringsnät på golvet och byggmaterial sparsamt utplacerade.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.