18 416 läst ·
47 svar
18k läst
47 svar
Gjuta nytt golv i källaren eller bila avloppet
Jag behöver ha lite tips
Jag ska alltså ta och lägga ett avloppsrör i dom gammal betong rören för att, det ska bli lättar när man väl ska göra utomhus, så jag kommer förbi husväggen.
Men då behöver jag kapa betongröre, utan att det spricker inne i huset, hur kapar man de lättast?
Jag ska alltså ta och lägga ett avloppsrör i dom gammal betong rören för att, det ska bli lättar när man väl ska göra utomhus, så jag kommer förbi husväggen.
Men då behöver jag kapa betongröre, utan att det spricker inne i huset, hur kapar man de lättast?
Slå sönder ett rör längre in och plocka ut rören efterhand. Det är väl en öppen rörgrav nu?
Det gör inte så mycket om betongröret pajar lite, du gjutre ändå igen ändn med bruk för att fixera och försluta röränden.
Det gör inte så mycket om betongröret pajar lite, du gjutre ändå igen ändn med bruk för att fixera och försluta röränden.
hmmm nu ligger min rörmockar å är sjuk, så de kommer nog inte bli klart i veckan, får hoppas vi kan ta det till helgen, det blir Ardex A45 till att fixera avloppet i den gamla betong röret, som jag kommer låta ligga i 24h för att får de å härda så bra som möjligt innan jag alla massa åker på.
hitta även en gammal golvbrunn i panrummet som dom hade gjutit igen, så jag bilade bort å kolla hur de såg ut. och de verkar som dom bara har lagt en liten kaka uppe på. hällde i lite vatten å det ran i vägg så fint så.
Så med lite tur ska jag föröka att byta avloppsbrunnen där, och skarva på betong röret, för att slippa bila hela panrummet, någon som kan gissa vrf dom har gjutit?
det som gör mig lite nervös är att köpa med vinkelslip å kapa betongröret, intill olje tanken:S
hitta även en gammal golvbrunn i panrummet som dom hade gjutit igen, så jag bilade bort å kolla hur de såg ut. och de verkar som dom bara har lagt en liten kaka uppe på. hällde i lite vatten å det ran i vägg så fint så.
Så med lite tur ska jag föröka att byta avloppsbrunnen där, och skarva på betong röret, för att slippa bila hela panrummet, någon som kan gissa vrf dom har gjutit?
det som gör mig lite nervös är att köpa med vinkelslip å kapa betongröret, intill olje tanken:S
Jag vet inte hur fan jag ska göra........ Det är ju en hel del massa som jag har grävt bort för att komma ner till avloppet, det är sand/betong från golvet, sten osv i massorna.
Ska jag sitta å sila allt, då har jag och gör ett bra tag framöver. Har plockat bort sten å dom stora bitarna,
Man kan åka å köpa nytt matrial och fylla igen allt. Men då måste de gammal bort å det blir ju en del
Vad blir det bästa och smidigaste att göra?
Ska jag sitta å sila allt, då har jag och gör ett bra tag framöver. Har plockat bort sten å dom stora bitarna,
Man kan åka å köpa nytt matrial och fylla igen allt. Men då måste de gammal bort å det blir ju en del
Vad blir det bästa och smidigaste att göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har nu lagt igen det så bra det gick, blev lite sten över.
Men nu när man ska gjuta. Hur ska man göra? För att få ut betong överallt... Å då det så plant som möjligt?
Behöver jag skaffa en vibrator till de?
Kommer bli ca 5-10cm tjockt
Men nu när man ska gjuta. Hur ska man göra? För att få ut betong överallt... Å då det så plant som möjligt?
Behöver jag skaffa en vibrator till de?
Kommer bli ca 5-10cm tjockt
jkarlberg skrev:
är lite lat, hade feber å mådde rikigt skit´, när jag gjorde.... så nu ligger jag och vaktar soffan
har i alla fall kommit fram till att det blir allt lite flytspackling på det, för att få de i en bra nivå. å lika så få fall på det.