Kommer gå åt 240 liter och en säck är ca 13liter (25kilos) 10liter på 20 kilos. Köp några extra påsar eller ha makadam 8-16 att dryga ut betongen lite med.
Kör istället på grovbetong och glöm inte armeringen.
Kör istället på grovbetong och glöm inte armeringen.
Det är här jag tänkte gjuta en liten platta. Tänkte jag skulle lägga en duk sedan har jag massa stenkross 0-16 hemma som ska på över för sist en gjuten platta.A atomlab skrev:Kommer gå åt 240 liter och en säck är ca 13liter (25kilos) 10liter på 20 kilos. Köp några extra påsar eller ha makadam 8-16 att dryga ut betongen lite med.
Kör istället på grovbetong och glöm inte armeringen
A atomlab skrev:
Jag hittade finbetong för 40kr påsen det skulle gå till ett skikt mellan 50-100mm står det på påsen.
Skulle det inte funka med finbetong med armeringsnät? Och behöver plattan vara 100mm? Det är som sagt till en platta där soptunnor ska stå.
Klarar man sig kanske på 15st 20kg påsar?
Finbetong har man till att gjuta bänkskivor och mindre saker där man vill ha bra täckning i formen. Skillnaden mellan grov och fin betong är ballasten i påsen. Har du lite stenkross att kasta i när du blandar betongen så går det lika bra.
Beror på vad u kastar i soptunnan. Fyller du den med bly så är 10cm att rekommendera. Skulle hålla mig runt 7cm och ha armeringen i mitten. Då har du ett bra skydd mot korrosion runt armeringen.
Beror på vad u kastar i soptunnan. Fyller du den med bly så är 10cm att rekommendera. Skulle hålla mig runt 7cm och ha armeringen i mitten. Då har du ett bra skydd mot korrosion runt armeringen.
Jag kör på 15st 20kg grovbetong med armeringsnät i mitten så får jag hoppas det håller 👍A atomlab skrev:Finbetong har man till att gjuta bänkskivor och mindre saker där man vill ha bra täckning i formen. Skillnaden mellan grov och fin betong är ballasten i påsen. Har du lite stenkross att kasta i när du blandar betongen så går det lika bra.
Beror på vad u kastar i soptunnan. Fyller du den med bly så är 10cm att rekommendera. Skulle hålla mig runt 7cm och ha armeringen i mitten. Då har du ett bra skydd mot korrosion runt armeringen.
Klicka här för att svara
