4 867 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Gjuta igen hål?
Hej!
Håller på att dränera om kåken (sutteräng). Har grävt upp och väggen ska blästras denna vecka. Efter det är gjort ska jag laga lite med lagningsbruk. Mitt problem är att det har stårr en gammal betongbrunn precis utanför sulan och till den var det ett gjutet rör som gick rakt in i pannrummet. Denna brunna är nu helt borttagen.
Kvar har jag ett hål rakt in i pannrummet utifrån som är ca 25cm i diameter. Jag har proppat in isolering där nu eftersom det blir lite kallat annars
.
Nu har jag tänkt att gjuta igen hålet på något vis men jag vet inte riktigt om jag ska försöka fylla det med något först och vet inte riktigt vilkent typ av betong jag skall använda.
När jag står i vallgraven där vi har grävt upp och tittar på källarväggen utifrån så ser jag detta hål rakt in i kåken.
Tacksam för svar.
Håller på att dränera om kåken (sutteräng). Har grävt upp och väggen ska blästras denna vecka. Efter det är gjort ska jag laga lite med lagningsbruk. Mitt problem är att det har stårr en gammal betongbrunn precis utanför sulan och till den var det ett gjutet rör som gick rakt in i pannrummet. Denna brunna är nu helt borttagen.
Kvar har jag ett hål rakt in i pannrummet utifrån som är ca 25cm i diameter. Jag har proppat in isolering där nu eftersom det blir lite kallat annars
Nu har jag tänkt att gjuta igen hålet på något vis men jag vet inte riktigt om jag ska försöka fylla det med något först och vet inte riktigt vilkent typ av betong jag skall använda.
När jag står i vallgraven där vi har grävt upp och tittar på källarväggen utifrån så ser jag detta hål rakt in i kåken.
Tacksam för svar.
Köp en murhammare och börja knacka....?
Det känns bara så onödigt att fylla hela utrymmet med betong bara.
Du får väl skruva fast ett par brädor på insidan så du täcker hålet. Sen skruvar du fast brädor på utsidan nästan ända upp. Därefter häller du i betongen i hålet.
Sista biten blir väl lite trixig, men allt går att lösa med lite vilja. I med betong och försök stänga in det som en form.
Det känns bara så onödigt att fylla hela utrymmet med betong bara.
Du får väl skruva fast ett par brädor på insidan så du täcker hålet. Sen skruvar du fast brädor på utsidan nästan ända upp. Därefter häller du i betongen i hålet.
Sista biten blir väl lite trixig, men allt går att lösa med lite vilja. I med betong och försök stänga in det som en form.
Klicka här för att svara