2 464 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Gjuta garageplatta med kantelement
Hej på alla byggare!
Har en liten fråga? Ska gjuta en garageplatta och har beställt hem kantelement till detta och undrar bara lite om man behöver bygga en träform runt dom för att förstärka formen, ska gjuta hela plattan med kantbalk i ett. Det blir ca 30x30 cm i kantbalken och ca 5-10 cm i plattan. Har bara gjutit med klassisk form tidigare. Tack för svar
Har en liten fråga? Ska gjuta en garageplatta och har beställt hem kantelement till detta och undrar bara lite om man behöver bygga en träform runt dom för att förstärka formen, ska gjuta hela plattan med kantbalk i ett. Det blir ca 30x30 cm i kantbalken och ca 5-10 cm i plattan. Har bara gjutit med klassisk form tidigare. Tack för svar
Antigen att du motfyller med singel 2/3 alternativ lägger en liggande regel på utsidan som du strävar emot, jag skulle inte riskera att körs utan stöd.
H Hemma byggarn skrev:Hej på alla byggare!
Har en liten fråga? Ska gjuta en garageplatta och har beställt hem kantelement till detta och undrar bara lite om man behöver bygga en träform runt dom för att förstärka formen, ska gjuta hela plattan med kantbalk i ett. Det blir ca 30x30 cm i kantbalken och ca 5-10 cm i plattan. Har bara gjutit med klassisk form tidigare. Tack för svar
Klicka här för att svara