Hej på alla byggare!
Har en liten fråga? Ska gjuta en garageplatta och har beställt hem kantelement till detta och undrar bara lite om man behöver bygga en träform runt dom för att förstärka formen, ska gjuta hela plattan med kantbalk i ett. Det blir ca 30x30 cm i kantbalken och ca 5-10 cm i plattan. Har bara gjutit med klassisk form tidigare. Tack för svar
 
Antigen att du motfyller med singel 2/3 alternativ lägger en liggande regel på utsidan som du strävar emot, jag skulle inte riskera att körs utan stöd.


H Hemma byggarn skrev:
Hej på alla byggare!
Har en liten fråga? Ska gjuta en garageplatta och har beställt hem kantelement till detta och undrar bara lite om man behöver bygga en träform runt dom för att förstärka formen, ska gjuta hela plattan med kantbalk i ett. Det blir ca 30x30 cm i kantbalken och ca 5-10 cm i plattan. Har bara gjutit med klassisk form tidigare. Tack för svar
 
  • Gilla
Hemma byggarn
  • Laddar…
P
Jag motfyllde till drygt hälften sist, gick bra.
 
  • Gilla
Hemma byggarn
  • Laddar…
Raggsockan Raggsockan skrev:
Antigen att du motfyller med singel 2/3 alternativ lägger en liggande regel på utsidan som du strävar emot, jag skulle inte riskera att körs utan stöd.
Hade tänkt att dra en 45x195 regel runt om och kanske sträva ner några reglar. För säkerhets skull och hoppas att det räcker
 
Motfyller du drygt halvvägs så är det absolut ingen fara för så låga kantelement.
 
  • Gilla
Hemma byggarn
  • Laddar…
C C.Lundin skrev:
Motfyller du drygt halvvägs så är det absolut ingen fara för så låga kantelement.
Kan tyvärr bara motfylla på tre sidor men kör väl på dom och stämpar runt om med plank. Tack för alla svar, nu är jag iallafall lite mer säker
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.