Hej på er.
Har lite nattfunderingar på jobbet som ja tänkte kolla med er.
Jag har ett kallgarage på 6x4 meter. Det är byggt på en ram av slipers och har jordgolv.
Ramen är delvis nedgrävd men jag tippar på att den är cirka 20-25 cm hög.
Nu till idén. Om ja gräver ur så jag hamnar ca 25 cm under överkant på slipersen lägger på 50mm makadam 100mm cellplast och sen betong upp till kanten, skulle det funka som garageplatta?? Alltså använd den befintliga ramen som gjutform.
Kanske är helt ute och cyklar, men har noll koll på gjutning. Bara spånar lite :)
 
Jag hade liknande men jag pallade upp garaget och tog bort "syllringen", byggde form och gjöt.

Protte
 
Bra namn :)
Du tror inte syllringen skulle funka som gjutform då?
 
Janne Kuhlin skrev:
Bra namn :)
Du tror inte syllringen skulle funka som gjutform då?
Fungerar säkert bra som form, men lite synd att garaget inte står på plattansen.
 
larsbj skrev:
Fungerar säkert bra som form, men lite synd att garaget inte står på plattansen.
Mjo, det är iofs sant...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.