Skissar lite olika alternativ på ett projekt och en lösning man har är att ta ett större rör, exempelvis formrör eller liknande. Längden behöver inte vara så stort ca 100mm.
Det som är lite problem som jag inte kommer på just nu är att jag behöver sätta något slags rör eller massivt som är ca 36mm i diameter. Men hittar inget billigt som jag kan använda då det ska bara vara så länge tills det börjar torka sedan är det tänkt att jag ska försöka få loss det och resultat är tänkt att det ska bli som en betong ring där jag sätter en spotlampa i.
Så min fråga är, finns det något bra trix att använda om man inte har rätt storlek av något som man sätta i mitten där man vill ha hålet?
Lampan ska ha 35 så 35-36mm måste jag komma på vad man kan använda.
Det som är lite problem som jag inte kommer på just nu är att jag behöver sätta något slags rör eller massivt som är ca 36mm i diameter. Men hittar inget billigt som jag kan använda då det ska bara vara så länge tills det börjar torka sedan är det tänkt att jag ska försöka få loss det och resultat är tänkt att det ska bli som en betong ring där jag sätter en spotlampa i.
Så min fråga är, finns det något bra trix att använda om man inte har rätt storlek av något som man sätta i mitten där man vill ha hålet?
Lampan ska ha 35 så 35-36mm måste jag komma på vad man kan använda.
En sådan här muff är 36,6mm i ytterdiameter, den borde passa dig bra
https://www.hornbach.se/shop/FALUPLAST-Muff-32-mm-2316101/5109841/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/FALUPLAST-Muff-32-mm-2316101/5109841/artikel-detaljer.html
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden