Som sagt, jag vill gjuta 2 st bänkskivor till köket i betong men har lite funderingar.

Ska ha ena skiva till köksön och den skivan måste vara 120cm bred, formplyforna är ju bara 120 breda så det finns inte så mkt plats för att montera fast en ram,
samma problem blir med den andra som måste vara 380cm lång, skivan är ju bara 250 lång. Blir ju inge bra med en skarv mitt i skivan, mkt jobb att putsa bort.

Hur löser man detta, hjälp mig....!

Hm. 3.80, det blir tungt. Kan du inte få in en skarv?
Ramen kan du fästa utanför istället för på kanske.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Jag håller med föregående skrivare, försök att göra en skarv då skivan annars kommer att väga 220kg och kan knäckas på mitten vid montage.

Tror inte det blir bra med en skarv på den skivan, egentligen så ska den vara 4040 lång men gör en skarv så den blir 3500 istället, en till skarv kommer inte att se bra ut.
Det ska även tas ur för dubbelho och en stor spishäll så den blir ju inte massiv 3500 lång.

Gjuta på plats?

Hur har du tänkt dig då? Med form, betongblandare m.m
Ska ju vara köksbänkar så att stå och kladda med de där på det nya köket känns lite riskfyllt.

Även jag kommer ha en bänkskiva i betong, vill prova med olika färger, har hör att man kan få det i svar eller vit om man vill.

Har du redan gjutit dom eller hur planerar du att göra?
Vad blir dina mått på skivorna?

man kan färga med en massa olika färger om man önskar, man har olika pigment man stryker på betongen efter härdning så tränger det in i betongen och färgar.

• Gilla
Mikael C
  • Laddar…
Nej jag har inte gjutit än. Tack för tipset för färgning. mått ca 60 dj 170 l . vill ha den L formad.......

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.