4 494 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
gjuta bänkskiva i betong
Som sagt, jag vill gjuta 2 st bänkskivor till köket i betong men har lite funderingar.
Ska ha ena skiva till köksön och den skivan måste vara 120cm bred, formplyforna är ju bara 120 breda så det finns inte så mkt plats för att montera fast en ram,
samma problem blir med den andra som måste vara 380cm lång, skivan är ju bara 250 lång. Blir ju inge bra med en skarv mitt i skivan, mkt jobb att putsa bort.
Hur löser man detta, hjälp mig....!
Ska ha ena skiva till köksön och den skivan måste vara 120cm bred, formplyforna är ju bara 120 breda så det finns inte så mkt plats för att montera fast en ram,
samma problem blir med den andra som måste vara 380cm lång, skivan är ju bara 250 lång. Blir ju inge bra med en skarv mitt i skivan, mkt jobb att putsa bort.
Hur löser man detta, hjälp mig....!
Hm. 3.80, det blir tungt. Kan du inte få in en skarv?
Ramen kan du fästa utanför istället för på kanske.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Ramen kan du fästa utanför istället för på kanske.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Tror inte det blir bra med en skarv på den skivan, egentligen så ska den vara 4040 lång men gör en skarv så den blir 3500 istället, en till skarv kommer inte att se bra ut.
Det ska även tas ur för dubbelho och en stor spishäll så den blir ju inte massiv 3500 lång.
Det ska även tas ur för dubbelho och en stor spishäll så den blir ju inte massiv 3500 lång.
Klicka här för att svara