Medlem
· Västernorrland
· 97 inlägg
Här är ett första stapplande försök till ritning på trappan som skall byggas till farstukvisten. Trallen är 28x95 och reglarna 45x195. Tänkte ödmjukt be forumet om åsikter; har jag tänkt rätt?
Ritningen är gjord i Sketchup 7. Om någon vill använda den är det bara att tanka ner.
Ritningen är gjord i Sketchup 7. Om någon vill använda den är det bara att tanka ner.
Redigerat:
Medlem
· Västernorrland
· 97 inlägg
Tänkte en regel på var sida om vinklarna så det blir enklare att fästa trallen. Kanske inte alls behövs?
tjena,
snyggt jobbat!!! im impressed!
Läst som en tok på forumet. tack för många bra tips!
sitter och planerar 100m2 altan (utan räcke)
någon som har sin altan i sketchup 7?
tankat ner mjukvaran men kommer inte riktigt överrens med den, skulle vara kul att ha något att "börja" med.
har försökt få till det i ms word men det går trögt...
vore tacksam för hjälp..
/G
snyggt jobbat!!! im impressed!
Läst som en tok på forumet. tack för många bra tips!
sitter och planerar 100m2 altan (utan räcke)
någon som har sin altan i sketchup 7?
tankat ner mjukvaran men kommer inte riktigt överrens med den, skulle vara kul att ha något att "börja" med.
har försökt få till det i ms word men det går trögt...
vore tacksam för hjälp..
/G
Medlem
· Västernorrland
· 97 inlägg
Tack John, precis sådana kommentarer jag önskadeJohn J skrev:
Tack pianistpianist skrev:tjena,
snyggt jobbat!!! im impressed!
Läst som en tok på forumet. tack för många bra tips!
sitter och planerar 100m2 altan (utan räcke)
någon som har sin altan i sketchup 7?
tankat ner mjukvaran men kommer inte riktigt överrens med den, skulle vara kul att ha något att "börja" med.
har försökt få till det i ms word men det går trögt...
vore tacksam för hjälp..
/G
Har tyvärr ingen altan liggandes. Tror, som du nog märkt att det blir svårt att göra i Word. Jag gjorde som så att jag satt med mitt projekt samtidigt som jag hade sidan med instruktionsfilmerna till Sketchup framme. Det finns mängder av bra filmer med riktigt bra instruktioner. Om du fastnar så pm:a mig så kanske vi kan lösa problemet tillsammans. Men betänk att jag är novis, jag med.
M v h
Ammatören
Medlem
· Västernorrland
· 97 inlägg
Gjorde om ritningen enl. John J:s rekomendation. Sparar onekligen en del mtrl
!
Medlem
· Västernorrland
· 97 inlägg
Tack Doldr!
Ja, det blir ju onekligen betydlig enklare!
Trodde inte det räckte med bara raka reglar men funkar det för dig funkar det för mig!
Ändrar imorgon bitti när jag kommer hem från jobbet.
Ja, det blir ju onekligen betydlig enklare!
Trodde inte det räckte med bara raka reglar men funkar det för dig funkar det för mig!
Ändrar imorgon bitti när jag kommer hem från jobbet.
Redigerat:
helt perfekt med dubbla reglar där.(Inte Alltid)Glad Ammatör skrev:
slipper du skruva så nära ändträet.
ha kvar dubbla.
matrialgång?
ash handlar om några extra meter bara vad e det?
mvh
snickar estwing
Medlem
· Västernorrland
· 97 inlägg
Trappan är klar och funkar!
Jo, jag gjorde så att jag körde dubbla reglar då det kändes enklare att skruva...o jäklar vad stabil den blev...och tung!
Kommer inte ihåg mtrlåtgången (börjar ju komma upp i åren) men det handlade bara om några fler meter reglar och det var det värt.
Skall se om jag har några bilder att lägga upp när jag kommer hem från jobbet.
Jo, jag gjorde så att jag körde dubbla reglar då det kändes enklare att skruva...o jäklar vad stabil den blev...och tung!
Kommer inte ihåg mtrlåtgången (börjar ju komma upp i åren) men det handlade bara om några fler meter reglar och det var det värt.
Skall se om jag har några bilder att lägga upp när jag kommer hem från jobbet.



