79 324 läst ·
201 svar
79k läst
201 svar
Gjorde flyttstädningen själv. Klagomål från köpare
Nu hade vi varken vind eller källare att ta hänsyn till. Är det så anmärkningsvärt med 12h effektiv städtid? Ugnen behövde vi inte bry oss om, den va redan klar sedan tidigare. En gästtoalett var klar sedan tidigare städning. Tog inte utsida fönster då de blev putsade för 2v sedan + vi har minusgrader. Insidan fönsterna gick snabbt med en sån Kärcher fönsterputs. Avloppen gick snabbt då de rensas regelbundet. Dammsugade av hela huset när alla möbler var ute för köparen ville komma in och kolla. Min känsla är att vi hade kunnat snabba på det hela en del och kanske komma ner under 10h.BirgitS skrev:
Där finns säkert något för köparen att anmärka på, om dom vill leta brister.
Ja men du kan ju inte räkna transport till själva flyttstädningen, du räknar effektiv tid din personal städar, transport får du räkna utöver själva städtiden, den är inte ens rut-berättigad. Förstår att det finns massa faktorer men ett normalt underhållen bostad på 3 rum tar inga 16 timmar ATT städa, sen ifall du tar ut så många timmar ifrån dina kunder så säger jag bara grattis!Letahusnu skrev:
N Napster skrev:Ja men du kan ju inte räkna transport till själva flyttstädningen, du räknar effektiv tid din personal städar, transport får du räkna utöver själva städtiden, den är inte ens rut-berättigad. Förstår att det finns massa faktorer men ett normalt underhållen bostad på 3 rum tar inga 16 timmar ATT städa, sen ifall du tar ut så många timmar ifrån dina kunder så säger jag bara grattis!![]()
Tiden måste ju räknas in! Givetvis är inte körningen avdragsgill. Men man kör ju ändå,å de tar tid.
Och ja. Det gör jag. Och det går väldans bra.N Napster skrev:Ja men du kan ju inte räkna transport till själva flyttstädningen, du räknar effektiv tid din personal städar, transport får du räkna utöver själva städtiden, den är inte ens rut-berättigad. Förstår att det finns massa faktorer men ett normalt underhållen bostad på 3 rum tar inga 16 timmar ATT städa, sen ifall du tar ut så många timmar ifrån dina kunder så säger jag bara grattis!![]()
När man flyttar ut möbler, porslin, böcker, glas mm så är alltid hyllorna lite dammiga. Det här har ingenting med veckostädning att göra. Det är dammigt ändå. Självklart tar en flyttstädning mycket längre tid än en veckostädning.
Jisses va detta skenade iväg. Var tydligen en het potatis detta med flyttstädning. I mitt fall så la jag ner väldigt många timmar på mitt nästan 180 kvadrat stora hus med förråd inne i huset och ett ute förråd plus en dubbelcarport. Att jag gjorde det själv kan jag tycka så här i efterhand var rent idiotiskt men började städa allt eftersom jag plockade ur rummen så jag bara fortsatte...Fick erbjudande från städfirma. 5500 kr efter ROT. Men då är det bara huset . Sen var det så att det de klagade på var det vi inte kollade den timmen jag gick runt med dem dagen de tog över huset. Allt var enligt dem perfekt i övrigt. Så det de klagade på var ugnen, fläkten ( hade sotaren där samma morgon som gjorde rent då jag hade ett FTX system ) tvätt medels facket ( 13 år gammal tvättmaskin ) och invändigt i diskmaskin. Varför skulle jag skita i att städs detta då resten var bra städat.......Nä en del ska bara bråka för bråkiges skull lr som i mitt fall försöka pressa säljaren på pengar. Är helt säker på att det kommer att komma mer klagomål från denne mannen men då hoppas jag att den dyra försäkringen jag tog i samband med försäljningen kickar in så jag slipper mer bråk. Over and out. Tina
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden