4 344 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Gissa kostnaden!
När vi köpte vårat hus i höstas var badrummet i mkt taskigt skick och behövde renovering omgående. vi ville ha det gjort så fort som möjligt och anlitade en större firma som gjorde allt jobb, från primning, kakling till uppsättning av speglar. Jobbet gick på två veckor, och då bytte de även toalett och handfat på lilla toan. vi köpte in kakel, klinkers, toalett, handfat, skåp, badkar, tvättmaskin och torktumlare och de stod för byggmateral som fog, golvvärme mm plus montering och inkoppling av allt vi köpt. Räkningen från dem var på 70 000, men då ingick arbetet på lilla toan. badrummet är på ca 5-6 kvadrat. Badrum + toa gick på totalt 100 000, hade säkert kunnat bli billigare om man gjort mer själv, men vi ville inte riktigt flytta in med två 3-åringar i ett hus utan fungerande toa...
lycka till
lycka till
Är det ett befintligt badrum där man ska lägga värmeslingor, kakla och klinkra eller vad krävs för att komma dit? Billigt eller exklusivt kakel/klinker? En hel massa saker man behöver veta för att ens kunna gissa vad som är ett rimligt pris.
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Svårt att uppskatta sånthär, men, 55k låter väl ganska (mycket) billigt? - Själv får jag svårt att komma under 60k i bara material, och mitt bad är på ca 9m2.. då är det dock totalrenovering där allt byggs från grunden.. golvgjutning, nya vägar nya rör, avlopp osv osv..
MVH: Marcus
MVH: Marcus
Hos oss kostar det ca 350h + material för 25000kr. Det är inkl golvvärmen och spotlights (och elektriker) men exkl kakel och alla prylar som toalett, spegel, dusch osv osv. Dessutom tillkommer rörmokare ca 50h och hans mtrl. Då är det totalblåsning av gamla badrummet, en (enkel) flytt av en vägg, vägghängd toalett, ombilning av betonggolv, flyttade avlopp osv.
8,5kvm
Edit. Grovt kan man väl sen lägga på ca 30kvm kakel, tvättställ mm ca 25', toalett 5', badkar 15', duschväggar+blandare 10', handdukshängare, toapappershållare mm så totalt landar vi nog en bit över 100' . KÄnner mig plötsligt väldigt lurad när jag läser inläggen ovan... Men det blir fint!
8,5kvm
Edit. Grovt kan man väl sen lägga på ca 30kvm kakel, tvättställ mm ca 25', toalett 5', badkar 15', duschväggar+blandare 10', handdukshängare, toapappershållare mm så totalt landar vi nog en bit över 100' . KÄnner mig plötsligt väldigt lurad när jag läser inläggen ovan... Men det blir fint!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden