1 387 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Gipsskruv
Hej, bygger ny friggebod och gjort så här :
1.isolering
2.ångspärr
Och ska lägga osb skiva samt gipsskiva.
Regler varierar mellan 50 och 60 cm. OSB är 120 cm, gips 90cm.
Kortaste gipsskruv är 30 mm och då Kommer den åndå komma genom ångspärr om inte Jag skruvar i regel men det kommer inte funka då gipsskiva är 90cm.
Min fråga är om ångspärr tappar helt sin Funktion om jag kommer genom med gipsskruv? Hur gör jag annars
1.isolering
2.ångspärr
Och ska lägga osb skiva samt gipsskiva.
Regler varierar mellan 50 och 60 cm. OSB är 120 cm, gips 90cm.
Kortaste gipsskruv är 30 mm och då Kommer den åndå komma genom ångspärr om inte Jag skruvar i regel men det kommer inte funka då gipsskiva är 90cm.
Min fråga är om ångspärr tappar helt sin Funktion om jag kommer genom med gipsskruv? Hur gör jag annars
Produkter som diskuteras: "Gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 431 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 431 inlägg
Är det självdrag i friggeboden ?
Antar att du inte kört med installationsskikt .
Om ja , skruvarna genom plasten kommer att utgöra ett mycket litet läckage (om ens något) inget du behöver vara orolig över .
Diffplasten kommer att smita åt runt skruven så det uppkommer nära noll läckage .
Antar att du inte kört med installationsskikt .
Om ja , skruvarna genom plasten kommer att utgöra ett mycket litet läckage (om ens något) inget du behöver vara orolig över .
Diffplasten kommer att smita åt runt skruven så det uppkommer nära noll läckage .
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden