Hej!

I ett svagt ögonblick lät jag min byggare remsa och spackla gipsskivor i ett tak. I normala fall hade jag gjort det själv då jag är rätt petig med slutresultatet men pga mycket jobb osv tänkte jag "hur dåligt kan det bli?"

När jag kom ner till bygget igår kväll märkte jag att han satt pappremsor med utspädd, penslad husfix-blandning samt även grovdragit med husfix med kommentaren "Det blir så jäää** starkt. Kommer aaaldrig att spricka"

Nu sitter ju skiten uppe så tänkte inte bråka mer än nödvändigt om det men av ren nyfikenhet:
Är det NÅN som har testat "husfix-tekniken" eller är det här helt ny mark som bryts i mitt hus? :surprised::D

Jag körde husfix i när jag spacklade i badrummet, då jag skulle ha matta med uppvik på golvet och kakel på väggarna. Vanligt spackel var inte godkänt bakom våtrumsmattan och våtrumsspackel är inte godkänt bakom kakel.. Husfix var dock godkänt till båda. Har funkat bra iaf. Dock väldigt hårt och svårslipat:)

Intressant!

J Johnsvi skrev:
Dock väldigt hårt och svårslipat:)
Ja, det var ungefär det som var min första kommentar också. potentiellt guldläge att mjölka en löpande räkning i evig tid... :rolleyes:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.