Hej,

Har nyligen gjort en badrumsrenovering på andra våningen i vår villa där ett gammalt sovrum blev till badrum. Det funkade eftersom att avloppet kom upp i väggen i det rummet. Badrummet är i bruk men i vanlig ordning är inte finliret klart (lister och dylikt). Nu är det även så att fodret kring fönstret inte blivit klart och därför ser man gipsskivorna där det glipar. Precis bredvid fönstret sitter det här röret som man sticker ner tvättmaskinsslangen i. Härom dagen när vi tvättade tedde det sig så illa att slangen hoppade ur röret och vatten skvätte överallt och så även ner på den exponerade gipsskivan. Väggen ser vagt skev ut om man tittar noga, men min stora oro är om jag nu måste ta bort den nylagda våtrumsmattan som golvläggare klätt rummet i för att byta gipset, eller om det torkar med tiden.

Tacksam för svar
Orolig, oerfaren husägare
 
  • Hand pekar på outredda lister och exponerad gipsskiva vid fönster i ett pågående badrumsrenoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det torkar. Men du kan ju vänta några dagar med att klä in det så går det fortare.
 
BirgitS
E ElBenjo skrev:
Härom dagen när vi tvättade tedde det sig så illa att slangen hoppade ur röret
Slangarna som går ner i spilltratten ska sättas (bindas) fast så att de inte kan hoppa ur.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.