3 772 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Gipsskarvar
Jag vet att detta diskuterats förut men...är alla ense om att man skall ha remsor även över sådana skarvar som är skurna och inte gipsskivornas orginal försänkta. Syns inte remsorna eller spackelstråken då när de bygger utåt :-/? Huset är platsbyggt och har stått i ett och ett halft år och har ett antal ton tegel på taket...
Tjena!
Ja det måste man, man får liksom plana ut spacklingen, tvärskarvar är alltid lite mer problem att få snygga men det går, och använd pappremsa till alla skarvar glasfiber remsa är inte att rekomendera lite svårare men håller bättre med pappremsa...
Lycka till
Ja det måste man, man får liksom plana ut spacklingen, tvärskarvar är alltid lite mer problem att få snygga men det går, och använd pappremsa till alla skarvar glasfiber remsa är inte att rekomendera lite svårare men håller bättre med pappremsa...
Lycka till
Har använt både papp och glasfiberremsa och den enda skillnad som jag upptäkt under åren som gått är att pappremsan var betydligt kinkigare att få på plats. Har man inte ordentligt med spackel under absolut hela pappremsan så reser den sig när den blir fuktig.
Jag forsätter nog med glasfiber.
Jag forsätter nog med glasfiber.
Klicka här för att svara