Japp då var det framme vid den kritiska punkten (hos frugan)
, vi diskuterar innertak inför vårat husbygge nästa år. Gipsplank eller släta gipstak står det mellan men lutar väl åt släta tak, då är bara frågan om vi skall anlita en målare å spackla taket eller ej. Är en målare sugen på att spackla vanlig standardgips i taket där jag fasat av kortrsidorna själv eller vill dom bara spackla riktigt takgips. /se bilder om ni undrar vilken gips jag menar.
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Du verkar mena gips som är försänkt även på kortsidorna. har aldrig sett sådana skivor, men hört att de finns.
De är nog ganska ovanliga fortfarande tror jag. Resultatet lär ju bli bättre med denna nya skivtyp, men de flesta är nog nöjda med vanliga skivor. Det blir ju ofrånkomligen en viss upphöjning där skarvpappret spacklas in på kortsidorna. I normalläge så ser man inte denna bula.
De är nog ganska ovanliga fortfarande tror jag. Resultatet lär ju bli bättre med denna nya skivtyp, men de flesta är nog nöjda med vanliga skivor. Det blir ju ofrånkomligen en viss upphöjning där skarvpappret spacklas in på kortsidorna. I normalläge så ser man inte denna bula.
Klicka här för att svara