Håller på att sätta upp Stringhyllor, två sektioner med tre gavlar. |-|-|

Gaveln i mitten är fäst i träregel och vänster och höger gavel med molly i enkelgips.

På något jävla sätt lyckas jag fästa gaveln till vänster 3-5 mm för långt till vänster och jag får inte dit hyllplanen utan en del våld och spänningar i gaveln. Detta gör såklart att gaveln böjs och det ser för jävligt ut.

Flytta en molly 4 mm är ju inte görbart....

Hur skulle ni löst problemet?
 
Jag skulle ha flyttat alltihop typ 2 cm åt något håll, (upp, ner, höger eller vänster).
 
tommib
Ja, du måste tyvärr flytta allt. Eller skära ut gipset och sätta dit en ny bit, med plyfa bakom. Med tillräckligt mycket plyfa bakom kan du fästa direkt i det med träskruv men det behöver vara en rejäl bit. Samtidigt så kan samma bit användas för att fästa tillbaka gipset.
 
M MWHN skrev:
Jag skulle ha flyttat alltihop typ 2 cm åt något håll, (upp, ner, höger eller vänster).
nedåt skulle vara möjligt men det innebär också nio nya hål i väggen.... Inte så sugen på att spckla och måla hela väggen pga detta....
 
tommib
Just med String har du inget alternativ tyvärr. Hålen är där de är, det finns ingen vingelmån alls.
 
tommib
P PurreP skrev:
Vad tror ni om sådana här och jag lyckas göra 10mm hål delvis hål i hål med det gamla hålet?

[länk]

Risken är ju att pluggen vill åka in men med gaveln emellan så är det ju ingen risk....
Njaeh.. Bättre att ta bort en bit gips. Kanske 15x15 cm. Ja, du får spackla och måla om. Var glad för att det inte är tapetserat.
 
tommib tommib skrev:
Med tillräckligt mycket plyfa bakom kan du fästa direkt i det med träskruv men det behöver vara en rejäl bit.
Med tanke på hur lite det är på insidan av gipset med en Molly så behövs väl ingen större plyfabit.
 
P PurreP skrev:
Flytta en molly 4 mm är ju inte görbart..
borde kunna gå , om du tar bort mollyn (bryter bort brickan med en morakniv och trycker in resten av mollyn i väggen) och karvar bort 4mm gips på den sida du vill flytta den och sen sätter i en ny molly där
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.