1 328 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Gips i badrum
Inget gips alls. Flytspackling (fiberförstärkt) på fukttrög spånskiva som är limmad och skruvad på golvreglar c/c 300 mm. Använd också armeringsnät med eller utan golvvärmeslinga. Finns hur mycket info som helst här, använd sökfunktionen.
Du får använda kartongbeklädd gips om du använder illigo www.illigo.se
Jag har bygget ett badrum med illigo och är grymt imponerad över hur enkelt det var... Jag använde dock både hängslen och livrem så jag satte våtrumsskivor bakom även om jag hade kunnat spara in dom pengarna!
Jag har bygget ett badrum med illigo och är grymt imponerad över hur enkelt det var... Jag använde dock både hängslen och livrem så jag satte våtrumsskivor bakom även om jag hade kunnat spara in dom pengarna!
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Läs frågan en gång till...andeb skrev:
Golvet handlar det om... och INGEN gips är det rätta svaret precis som några redan svarat...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Då tycker jag du ska läsa på en gång till för så är det inte om du ska följa branschreglerna från Byggkeramikrådet...andeb skrev:
Det går t.o.m att läsa följande text citerat från Illigos egna sida:
Systemet är typgodkänt av SITAC och godkänt av Byggkeramikrådet, i det senare fallet gäller användning mot icke kartongbeklädda skivor.
Ja det har du rätt i! Jag ställer mig dock funderande på hur det fungerar när Byggkeramikrådet säger en sak och BBR säger att man får använda det... kan man välja på att gå på bara en av dem?Paul-Staffanstorp skrev:Då tycker jag du ska läsa på en gång till för så är det inte om du ska följa branschreglerna från Byggkeramikrådet...
Det går t.o.m att läsa följande text citerat från Illigos egna sida:
Systemet är typgodkänt av SITAC och godkänt av Byggkeramikrådet, i det senare fallet gäller användning mot icke kartongbeklädda skivor.
Och självklart ska man inte ha vanligt gips på golvet! Spännande dock om man får ha det på väggarna d^_^b
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Klicka här för att svara