2 730 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Gips eller flytspackel liten hall, för klinker
Håller på meden liten tillbyggnad där jag intilat tänkt ha parkett även i en extra entre till matrummet. Vi inser att denna entre åtminstonde sommartid komemr användas rätt mycket, och vill avgränsa ca 4m2 med klinker. Jag har reglat CC60, sen har jag lagt 120x28 gels med golv värmeplåt korsat över dessa. Under parketten lägger jag 12mm osb. Nu ligger det även i hall delen.
Frågan är om jag tar upp osb skivorna i halldelen, vad skall jag ersätta dem med och hur mycket? Golvgips eller flytspackel med armeringsnät.
Jag har ju ingen tät skiva i botten. Det gör att Golvgips blir enklast.
Jag har dock folie under rören/glesen så flytspackel kommer praktiskt taget gjuta in både värmeplåtar rör, och gles., och jag kan täta till mot angränsande ytor.
Vad blir bäst?
Jag är medveten om att detta är på gränsen som det är, och kanske egentligen inte enligt norm om jag har cc60, gles, 13 golvgips(/13-15mm spackel, samt klinker. Frågan är om det kan fungera..
Klart jag kan dubbelgipsa eller gips plus flytspackel. men jag vill verkligen hålla samma nivå på parkett och klinkers.
MVH
Morgan
Frågan är om jag tar upp osb skivorna i halldelen, vad skall jag ersätta dem med och hur mycket? Golvgips eller flytspackel med armeringsnät.
Jag har ju ingen tät skiva i botten. Det gör att Golvgips blir enklast.
Jag har dock folie under rören/glesen så flytspackel kommer praktiskt taget gjuta in både värmeplåtar rör, och gles., och jag kan täta till mot angränsande ytor.
Vad blir bäst?
Jag är medveten om att detta är på gränsen som det är, och kanske egentligen inte enligt norm om jag har cc60, gles, 13 golvgips(/13-15mm spackel, samt klinker. Frågan är om det kan fungera..
Klart jag kan dubbelgipsa eller gips plus flytspackel. men jag vill verkligen hålla samma nivå på parkett och klinkers.
MVH
Morgan
Klicka här för att svara