Hej, är ny här på forumet.
Hoppas jag postar i rättkategori.
Kan jag sätta gipsskivor direkt på betong för att sedan spackla och måla?
Och isåfall vilken skruvtyp osv bör jag använda.. Kan tillägga att jag inte byggt nått i hela mitt liv, men här på forumet verkar det finnas kunskap i överflöd =)
Tanken är väl att slippa spackla/slipa alla ojämnheter i betongväggen.

Bifogar en bild.. Tänkte göra mig en datahörna mellan garderoberna där med en skiva mellan.. Blir det problem att hänga upp IKEAs lackhyllor på gips/betong sen?
 
  • blandat 045.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gipset borde du kunna limma med ett tjockt lim, typ PL200,400,600
Hyllorna får du sen fästa genom att borra i plugg i betongen,,
Eller så kan du spackla och måla direkt på betongen kanske, färg å spackelhandlaren kan nog råda bättre...
Vill du ha det enkelt att montera hyllor å sånt, kan du skruva fast en spån eller osb på betongen annars..
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.