Gipset borde du kunna limma med ett tjockt lim, typ PL200,400,600
Hyllorna får du sen fästa genom att borra i plugg i betongen,,
Eller så kan du spackla och måla direkt på betongen kanske, färg å spackelhandlaren kan nog råda bättre...
Vill du ha det enkelt att montera hyllor å sånt, kan du skruva fast en spån eller osb på betongen annars..