Vad tycker DU om gillafunktionen på Byggahus.se?

• Jag gillar Gilla!

10 Röster 52,6%
  • Jag gillar INTE Gilla!

4 Röster 21,1%
  • Gilla är OK men funktionen kunde förbättras.

5 Röster 26,3%
  • Antal röster
    19
  • Omröstningen stängd .
I
b8q skrev:
Jag har inget emot gillafunktionen, men den fungerar inte precis som någon ledning till hur vettiga inlägg en person skrivit. Så om jag fick önska, skulle jag dela upp den i två funktioner, en för "Klokt inlägg som jag lärde mig något nytt och vettigt av" och en för "Roligt skrivet", möjligen en tredje "Jag håller med".
Precis. Och då jag trykt på gilla skulle jag egentligen inte, om det varit en "håller med"-knapp behövt skriva det här.

MTech skrev:
Senior medlem kanske borde bytas till narr? :p
Absolut inte! Narr är reserverat för oss på *gud* nivån. :D

Bo.Siltberg skrev:
Det finns ju undantag, folk med höga gillanden som de erhållit genom att tracka andra.
Är det verkligen så illa? Jag tycker det är ganska sällan någon trackas här. Lite vänskapligt smågnabb ibland, men tracka sig till gillanden har jag inte direkt märkt.

Mikael_L
Alfredo skrev:
Absolut inte! Narr är reserverat för oss på *gud* nivån. :D
Ni seniorer kan på sin höjd få kalla er gycklare .. ;)

Men en gudfader får då kallas ...?
vojne vojne ... :x

Mikael_L skrev:
Men en gudfader får då kallas ...?
Övernarr?
Narrkonung?
Ärkenarr?

Kommer man över 20 k inlägg har jag för mig att man får en lite speciell titel som nog inte lämpar sig i skrift här... ;)

Alfredo skrev:
Övernarr?
Narrkonung?
Ärkenarr?;)
"Hovnarr" borde väl vara det vedertagna namnet på rikets främsta narr(ar).

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Finns de som verkar gilla var enda inlägg som de läser eller får svar på, det får fram det sämsta med funktionen tycker jag.

Ja det är ett gissel, men dom är få som gillar allt de läser vilket man upptäcker ganska snabbt.

Vi får väl ta "gilla" för vad det är - någon instämmer, röstar för, bekräftar, tycker om vad som sagts. Sedan har jag inga problem att bedöma om inlägget var roligt, korrekt, elakt, snällt, värdefullt, genomarbetat, underbyggt etc. Vi får bara hoppas att det också gillades för vad det utger sig för att vara. Och nä, elaka är vi inte, det var lite överdrivet det jag skrev ovan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.