14 708 läst ·
67 svar
15k läst
67 svar
Gillar jag Gillafunktionen eller ogillar jag den eller kan den förbättras?
Precis. Och då jag trykt på gilla skulle jag egentligen inte, om det varit en "håller med"-knapp behövt skriva det här.b8q skrev:Jag har inget emot gillafunktionen, men den fungerar inte precis som någon ledning till hur vettiga inlägg en person skrivit. Så om jag fick önska, skulle jag dela upp den i två funktioner, en för "Klokt inlägg som jag lärde mig något nytt och vettigt av" och en för "Roligt skrivet", möjligen en tredje "Jag håller med".
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 859 inlägg
Ja det är ett gissel, men dom är få som gillar allt de läser vilket man upptäcker ganska snabbt.
Vi får väl ta "gilla" för vad det är - någon instämmer, röstar för, bekräftar, tycker om vad som sagts. Sedan har jag inga problem att bedöma om inlägget var roligt, korrekt, elakt, snällt, värdefullt, genomarbetat, underbyggt etc. Vi får bara hoppas att det också gillades för vad det utger sig för att vara. Och nä, elaka är vi inte, det var lite överdrivet det jag skrev ovan.
Vi får väl ta "gilla" för vad det är - någon instämmer, röstar för, bekräftar, tycker om vad som sagts. Sedan har jag inga problem att bedöma om inlägget var roligt, korrekt, elakt, snällt, värdefullt, genomarbetat, underbyggt etc. Vi får bara hoppas att det också gillades för vad det utger sig för att vara. Och nä, elaka är vi inte, det var lite överdrivet det jag skrev ovan.
Klicka här för att svara