17 259 läst · 72 svar
17k läst
72 svar
Gigantiska byggtråden 2017, nu steppar vi upp. (som vanligt många bilder och VIDEO!)
Imponerande! Och mest imponerad är jag över att du faktist "killed your baby", inte lätt, men det blev verkligen bättre! Sen extra guldstjärna och bonuspoäng för filmen.
Jag gillar också att du lyfter mångsidigheten hos elverktyg, tex förmågan att agera snubbeltråd.
Jag gillar också att du lyfter mångsidigheten hos elverktyg, tex förmågan att agera snubbeltråd.
Tack!V vectrex skrev:
Vill du ha en ledTRÅD?
...jag trodde i min enfald det va uppenbart att jag skojade angående den där postonfitten (ganska svårt att få till högt lyfttryck med öppningsspår undertill) hoppas inte jag lurat folk på riktigt.
Ja, helt dum i huvudet är jag inte.Ola C skrev:
Såg bara inget uppenbart sätt du gjort det på! Jag skyller på att jag bara kollat på filmen på mobilens lilla skärm, snöret syntes inte!
Ett otroligt fint bygge som vanligt Ola. Förutom jättefint och elegant snickeri (du är speciellt skicklig på att få alla din alster att se och kännas så nätta och slanka) så är det otroligt fint presenterat med utmärkta bilder och text. tja, inte så mkt mer att tillägga helt enkelt
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 360 inlägg
Herre jösses vilket vackert bygge. Mycket skitbra, alltihop!
Tack ska ni ha allesammans, kul att det uppskattas. Kanske blir en byggtråd nästa år också då (men isåfall måste jag söka forumdispens för att slippa "redigera inom 3 timmar" hetsen
). Eller kör jag en mer livetråd med dagliga updates.
@Pysslarn tack för dom fina orden, hälsning framförd, hon hälsar så gott tbax o tackar för dubbla cognacen.
@nanowire tack, jag brukar kunna se att något är "fel", ibland kommer jag på vad och ibland inte, denna gången gick det väl rätt bra att åtgärda det.
@Pysslarn tack för dom fina orden, hälsning framförd, hon hälsar så gott tbax o tackar för dubbla cognacen.
@nanowire tack, jag brukar kunna se att något är "fel", ibland kommer jag på vad och ibland inte, denna gången gick det väl rätt bra att åtgärda det.
Redigerat:
Dagliga uppdateringar röstar jag på. Men om du vill skriva allt på en gång och slippa tidsgränsen kan du skriva i en vanlig ordbehandlare och kopiera in texten till forumet när du är redo.Ola C skrev:
Du bjöd i varje fall på en ordentlig andningspaus när spänningen låg på topp i denna tråden. Jag glömde att andas ett tag när du skrev MÖÖ…ÖÖG. Tyckte riktigt synd om dig en stund – tur att fräsfadäsen gick att åtgärda på ett bra sätt.Ola C skrev:
Hatten av i vanlig ordning! Bra presentation avseende både bild och text, och inte minst ett förnämligt hantverk. Gillar speciellt hur du väljer metoder utifrån problemen som skall lösas – en ogenerad blandning av ”moderna” maskiner och ”traditionella” handverktyg. Det blev en fantastiskt vacker möbel! Du gjorde helt rätt med lådfronterna i min mening.
Bara för att visa hur lite jag har att tillägga kan jag nämna att Veritasmojängen egentligen tillverkas av Incra. Petighetsministern har sagt sitt för idag…