http://web.telia.com/~u19511076/bilder/getingar.jpg
8) Bah, amatörmässigt! >
8) Jag har numera uppfunnit:
The Geting Exterminator
Actionbild:

Konstruktion:

Detaljbild:

Å den är patentsökt! ;D
8) Bah, amatörmässigt! >
8) Jag har numera uppfunnit:
The Geting Exterminator
Actionbild:

Konstruktion:

Detaljbild:

Å den är patentsökt! ;D
Immo, jag tog mig friheten att editera bort bilden, det gick ens att läsa tråden i 1600x12000 punkters upplösning på skärmen....
Jag kanske kan dra igång nån licenstillverkning i 08-land för TGE? Enda problemet med den där mojängen är att man ser lite, tja, inte så lite föresten, feg ut..... :-*
Jag kanske kan dra igång nån licenstillverkning i 08-land för TGE? Enda problemet med den där mojängen är att man ser lite, tja, inte så lite föresten, feg ut..... :-*
Rostig_9000i_-88, nä, det är ett teleskopiskt förlängningsskaft för lite-vad-som-helst från Rusta. Men visst liknar det en linjestång. Jag hålls iofs med el till vardags, dock mera radioteknik än starkström.
Immobil, tjusigt värre! Prylar bör vara på långa skaft när det handlar om getingar och tak
Immobil, tjusigt värre! Prylar bör vara på långa skaft när det handlar om getingar och tak
Måste det vara brun FK?
*tänker* klart som tusan ju, gul/grön drar ju till sig getingarna, speciellt jordgetingar.
/Kent
*tänker* klart som tusan ju, gul/grön drar ju till sig getingarna, speciellt jordgetingar.
/Kent
Jag placerade en glasburk fylld till hälften med flytande honung på gräsmattan. Ingen geting kunde mostå det skrovmålet. Alla som landade i burken (hundratals) fick åtminstone äta gott strax före hädanfärden.
Alltså mycket enkelt: Burk med flytande honung var som helst i trädgården och inga getingar kvar.
Apropå burk. Hittat en trevlig hemsida som heter Annas Länkburkar. Burkarna ger hjälp att snabbt hitta intressanta sidor på nätet. Helt utan kommersiella inslag tydligen. Verkar passa utmärkt för familjer med barn i skolåldern.
www.burkar.nu
Alltså mycket enkelt: Burk med flytande honung var som helst i trädgården och inga getingar kvar.
Apropå burk. Hittat en trevlig hemsida som heter Annas Länkburkar. Burkarna ger hjälp att snabbt hitta intressanta sidor på nätet. Helt utan kommersiella inslag tydligen. Verkar passa utmärkt för familjer med barn i skolåldern.
www.burkar.nu
Andas bara in INNAN du sätter röret till munnenFredrik i Trollhättan skrev:
EDIT: och det var mitt tusende inlägg....
Det känns skönt att kunna bidra till forumets fortlevnad med ett så ovärdeligt råd...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden