4 513 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Gersåg?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
145mm x roten ur 2 = 205mm.
Dags att inhandla en blå Bosch med andra ord.
Dags att inhandla en blå Bosch med andra ord.
Tack för svaren!
Jag köpte mig min första "blåa" maskin i vintras. En Skruvdragare GSR 14,4V med extra batteri. Den var nedsatt från 2595kr till 1995kr men det slutade med att jag betalade 1500kr (-25%
)
Hursomhelst så skulle jag gääääääääääärna handla ytterliager en blå maskin., te x en gersåg men det finns inte budget för det nu när altanen ska betalas.
Kan man säga att Gersågen ska klara minst 205mm vid 45 grader för att kunna kapa 145x45 reglar? Jag undrar vad jag ska leta efter för beteckning. Även fast det tar emot så har Jula en för 895kr nu som verkar klara 205mm.
Mattiasp: 707:an? Är det en bosch?
Jag köpte mig min första "blåa" maskin i vintras. En Skruvdragare GSR 14,4V med extra batteri. Den var nedsatt från 2595kr till 1995kr men det slutade med att jag betalade 1500kr (-25%
Hursomhelst så skulle jag gääääääääääärna handla ytterliager en blå maskin., te x en gersåg men det finns inte budget för det nu när altanen ska betalas.
Kan man säga att Gersågen ska klara minst 205mm vid 45 grader för att kunna kapa 145x45 reglar? Jag undrar vad jag ska leta efter för beteckning. Även fast det tar emot så har Jula en för 895kr nu som verkar klara 205mm.
Mattiasp: 707:an? Är det en bosch?
707:an är en deWalt som har sina rötter i en tysk Elu-maskin, och inte i de amerikanska deWaltarna. 216 mm klinga gör att den får vissa begränsningar i såghöjd. 70*70-stolpar går t.ex. inte att kapa utan att krångla. 707:an tar betydligt mindre plats än många andra sliders. Man bör kunna få en för ca 3500 kr. Gå inte och köp något kinesikt skit, utan låna eller hyr om du bara skall ha den till altanen, och aldrig mer.
Hej.
Jag tror min Etc 1600 watts med slide klarar det men är inte helt säker. Den kostar 895:- nu. Jag är i och för sig inne på min tredje på ett år men har nära till järnaffären så det hade inte lönat sig med en gul eller blå trots att det vor jädrans trevligt. Skaffade min första och hittils enda proffsmaskin för ett år sedan en DeWalt 980. 12voltsdragare vilket gjorde att man fick blodad tand men jag har två små grabbar och en fru att ta hänsyn till så i valet snabbmakaroner och DeWalt eller oxfilé och Etc så vinner det sistnämnda.
Jag tror min Etc 1600 watts med slide klarar det men är inte helt säker. Den kostar 895:- nu. Jag är i och för sig inne på min tredje på ett år men har nära till järnaffären så det hade inte lönat sig med en gul eller blå trots att det vor jädrans trevligt. Skaffade min första och hittils enda proffsmaskin för ett år sedan en DeWalt 980. 12voltsdragare vilket gjorde att man fick blodad tand men jag har två små grabbar och en fru att ta hänsyn till så i valet snabbmakaroner och DeWalt eller oxfilé och Etc så vinner det sistnämnda.
Klicka här för att svara