Jag tror faktiskt jag aldrig sett den med stativ, här i Sverige. :)
Gjorde en snabb googling och fick 0 träffar när jag kollade efter 'sidor från sverige'.

Joda, så den senest på Bauhaus Udevalla i Sverige i dag, tok en tur å besøkte naboene i dag :D

Men den er helt klart en fordel framfor å bruke 1000kr ekstra på et sagstativ som ikke alle trenger. Det er bare flatpakka vinkeljern, så det tar ikke så stor plass i esken. Så jeg synes PCM8 ST har litt mer ekstra utstyr man også må ta med i prisen. GCM8 er ganske ribba, og er egnet for de som har eller skal kjøpe sagstativ.

Kom på att jag behöver ett bra bord/stativ också och någon snäll person tipsade om att gcm skulle säljas snart inklusive ett orginalstativ på k-rauta. Ca 4500 kr inkl stativ för en gcm slår nog ut en pcm utan stativ för 2800 kr. Visserligen har jag känt på pcm som verkar mycket bra men man kanske skall lita på forumisterna och slå till med en gcm ändå.

Har inte tänkt på det innan men visst måste man ha ett stativ om man skall kapa massor av plankor, lister mm utan att få ont i ryggen?

storkarp skrev:
Har inte tänkt på det innan men visst måste man ha ett stativ om man skall kapa massor av plankor, lister mm utan att få ont i ryggen?
Inte bara för ryggen; det behövs stöd på sidorna för att såga länga bitar

Mikael_L
storkarp skrev:
Kom på att jag behöver ett bra bord/stativ också och någon snäll person tipsade om att gcm skulle säljas snart inklusive ett orginalstativ på k-rauta. Ca 4500 kr inkl stativ för en gcm slår nog ut en pcm utan stativ för 2800 kr.
JADÅ !!!
Du behöver inte fundera en sekund till ! :)

Någon som vet vad det är för skillnad på:
Bosch GCM10
Bosch GCM10 S
Bosch GCM10 SD
Prisskillnaden är ju rätt stor mellan modellerna.
W

Har du bemödat dig att kolla Boschs hemsida? S har gejdrar och kan lutas åt ena hållet, SD har gejdrar plus kan lutas åt båda hållen.

Har aldrig haft en Kap-/geringssåg, så då kan det vara svårt med alla tekniska specifikationer. Tack ändå.
W

10SD är den senaste av de modellerna du nämner.
Bra såg, men tung om den ska flyttas runt.

Hittade en GCM10 + GTA2600 på nätet, priset verkade bra (Pris inklusive moms:3,428.20:-). Den fungerar kanske bra till en hemmasnickare i alla fall, eller?

Jag har ingen egen erfarenhet av GCM10, men jag skulle rekommendera att satsa på en med 'slide' (gejdrar).

Ok, tack för hjälpen.
W

Beroende på vad du har för sågbehov så kan GCM8S vara ett bra val.
Dubbel-lutar inte, men räcker långt om man inte har krav på att den ska klara det.
Mindre och smidigare modell, med laser och lampa.

Tack igen. Så får det bli.
W

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.