Har två varianter av stuckaturlister från dcor.se av polyuratan (stavning) där höjden är max 15cm

Hittar gerlådor i stora format men ligger runt 700-1500kr

Nån som har ett tips på att komma billigare undan, kollade på de kap/ger sågor vi har på jobbet men ingen med så stor klinga att kunna ta dem

Bygg en egen gerlåda av tre plankstumpar som du sedan märker upp och sågar gersnitt i?

• Gilla
Björkebo Frösön
  • Laddar…
Hade nån idé liknande vinklad geringslåda i Martins länk 2 ovan fast där man använder kap gersågen för enklare "duttande" av mått på mm och mindre.

En box, eller geringslåda i bilden ovan, där ämnet ligger på rygg. Snittet hamnar en bra bit ut från anhållet där man ofta har mer höjd till klingan. Spåret är 45 grader mot sågens anhåll så man kör med klingan rak, ingen vinkling i någon led. Bitarna får fulsågas med övermått innan dom trimmas i kap geren.

Sunkskiss.

Enkel skiss av snedskuren låda och klinga anpassad för kapning vid 45 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Martin Berggren
  • Laddar…
Dessa lister ska kapas och geras, vilken gerlåda hade funkat till dessa?

Låser jag fast i tanken att den måste vara stor eller klarar jag mig på nått standard? Typ den från Stanley som dem har i instruktionen?

Teknisk ritning av en dekorativ list med dimensioner 14 cm, 13.7 cm, 19.6 cm och beteckningen Z103.
Skapa konto
Teknisk ritning av list med måttangivelser; 13,5 cm lång, 11 cm hög och 17,4 cm på diagonalen, märkt Z 113.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.