Där ser du att det är fler som har synpunkter, här kommer fler 
Angående köksön från den första ritningen, vart har den tagit vägen? Jag saknar den, då den skapar bra yta för snabb frukost, eller läxläsning, eller barhäng vid middagsbjudningar. Istället för att göra en med dubbla 60 skåp, vilket bygger 120 skulle jag välja 60 djup och IKEAS smalare baktill. Sätt en utskjutande bänkskiva på, för att skapa bra sittdjup, och ställa undan stolarna under när de inte används.
Vad gäller den senaste ritningen, funderar jag på om du har tänkt hur praktiskt det blir med skåp vid öppenspisen. Är det porslinet som ska dit, är i sådana fall lång väg att gå och hämta, och att gå med från diskmaskinen. Därtill kan nämnas, att det verkar hamna alldeles för långt bort för att hämtas mitt under matlagningen om det är något man behöver. Skönt då att kunna rycka upp ett skåp, alldeles i närheten.
Mitt förslag blir alltså, en kombination av de två sista alternativen.
Om du tar bort skåpet närmast de högre skåpet, och det så skapar du yta på väggen brevid för högskåp och den skåprad du har vid öppenspisen.
Lycka till
Angående köksön från den första ritningen, vart har den tagit vägen? Jag saknar den, då den skapar bra yta för snabb frukost, eller läxläsning, eller barhäng vid middagsbjudningar. Istället för att göra en med dubbla 60 skåp, vilket bygger 120 skulle jag välja 60 djup och IKEAS smalare baktill. Sätt en utskjutande bänkskiva på, för att skapa bra sittdjup, och ställa undan stolarna under när de inte används.
Vad gäller den senaste ritningen, funderar jag på om du har tänkt hur praktiskt det blir med skåp vid öppenspisen. Är det porslinet som ska dit, är i sådana fall lång väg att gå och hämta, och att gå med från diskmaskinen. Därtill kan nämnas, att det verkar hamna alldeles för långt bort för att hämtas mitt under matlagningen om det är något man behöver. Skönt då att kunna rycka upp ett skåp, alldeles i närheten.
Mitt förslag blir alltså, en kombination av de två sista alternativen.
Om du tar bort skåpet närmast de högre skåpet, och det så skapar du yta på väggen brevid för högskåp och den skåprad du har vid öppenspisen.
Lycka till
Tack Jennyn_
Köksön lever och mår ;-), tänkte bara i helt andra banor och vill även titta på förslag med andra lösningar. Lite "wild and Crazy", min skapande sida fick jobba lite
.
Det praktiska med skåen vid öppenspisen, jag vet att det kan vara långt. Alternativet är en bänk med lådor under istället. (Öppenspisen är dock endast i hörnet närmast dören, inte hela "klossen")
Däremot så förstår jag inte hur du menar med :-[ :
Köksön lever och mår ;-), tänkte bara i helt andra banor och vill även titta på förslag med andra lösningar. Lite "wild and Crazy", min skapande sida fick jobba lite
Det praktiska med skåen vid öppenspisen, jag vet att det kan vara långt. Alternativet är en bänk med lådor under istället. (Öppenspisen är dock endast i hörnet närmast dören, inte hela "klossen")
Däremot så förstår jag inte hur du menar med :-[ :
Är alltid bra att tänka i andra baor, och andra förslag. Det hjälper en att komma fram till vad och hur man vill ha ens eget kök. Men som sagt, jag saknar köksön, men om du känner att ert kök inte har behov av en sådan så ska du givetvis inte planera in någon.Buuzzz skrev:
Tänk vad fel det kan bli, förstår att du inte förstår :-[Buuzzz skrev:
Vad jag menar är, att om du tar bort högskåpet för ugn som du har inplanerat, och därtill intilliggande skåp så skapar du yta på väggen till vänster om dörren att placera skåpsväggen där, den som du nu har placerat vid öppenspisen. På den skåpsväggen finns det också plats för ugnen, i arbetshöjd.
Köksön är helt klart med i tänket fortfarande. Och med köksön så tycker jag attjennyn_ skrev:
din ide om ugnen låter bra.
Svårt att i text beskriva en bild som någon annan gjort i bild för att han senare ska omvandla texten till bild :-/ :-/jennyn_ skrev:
Det ser nästan ut så som vi planerar vårt kök! Supersnyggt alltså
Nästan enda skillnaden är att vi har fönster även på den vägg där ni har väggskåp och så har vi satt högskåpet med ugn/mikro ända ut mot väggen. Lite kul att det var så lika!
En fördel med att skippa köksö är att man kan duka långbord in i köksdelen när man är riktigt många. Är man färre så räcker den vanliga matplatsen.
En fördel med att skippa köksö är att man kan duka långbord in i köksdelen när man är riktigt många. Är man färre så räcker den vanliga matplatsen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

