Ritar och ritar men har slut på ideer :'(, starta edra sågar för att såga mina ideér :-/
Bifogar lite bilder, De svarta Hörnskåpen + väggskåpen är öppenspis samt vägg, men det finns inget annat sätt att få in dessa med IKEAS pgm.
Under väggskåpen samt väggen mellan "köksdelarna" till det stora fönstret kommer
att vara kakel.
Förmodligen mörkt "skifferliknande" golv
Ser ni inga bilder... Jg ser dom
Brovar bifoga istället för att länka, bifogar resterande bilder efter hockeyn......
Sista bilden har även "rätt" skåp ovanför diskbänken.
Skåpet närmast väggen ska innehålla diskmaskin, glömde den... :-[
Bifogar lite bilder, De svarta Hörnskåpen + väggskåpen är öppenspis samt vägg, men det finns inget annat sätt att få in dessa med IKEAS pgm.
Under väggskåpen samt väggen mellan "köksdelarna" till det stora fönstret kommer
att vara kakel.
Förmodligen mörkt "skifferliknande" golv
Ser ni inga bilder... Jg ser dom
Brovar bifoga istället för att länka, bifogar resterande bilder efter hockeyn......
Sista bilden har även "rätt" skåp ovanför diskbänken.
Skåpet närmast väggen ska innehålla diskmaskin, glömde den... :-[
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Kommer att ha köket så stilrent som det bara går (trots/tack vare småbarn), inga kontakter (powerport, 1 eller 2 st), svarta eller mörkgrå bänkskivor.halloy skrev:Vad är det för mått på köket? 3,65*6,70
Vad har du för krav? Enkels/stilrent kök som fungerar som kök/samlingsplats
Vad skulle du vilja ha in i köket? Ungefär det som syns på bilderna, dock kanske inte lådor på bägge sidor "ön", men barnen kanske vill fixa läxorna där osv osv. Skippar nog mikron, vi använder den typ 5 ggr/år
Hur ska köket användas? Som ett kök d.v.s till ett "allrum" :-/
Hur många personer finns i hushållet?två vuxna, tre barn, två hundar
Jag har ritat det med IKEAS Vita glansiga luckor Faktum/Abstrakt.
Men vill gärna ha synpunkter/sågningar på min design av kök.
Personligen tycker jag att köksön ser lite klumpig ut.
Jag skulle nog ha valt ett U-kök istället med en nättare bardisk mot matplatsen, diskbänk vid fönstret och spis på kylskåpsväggen. Bredvid kylskåpet ett högskåp med inbyggnadsugn. Bardisken skulle bestå av grunda skåp och vara öppen mot matplatsen så att barstolarna kan skjutas in under då dom inte används. Inga överskåp för att behålla rymden i köket trots bardisken. All förvaring av porslin i grunda skåp från golv till tak bredvid öppna spisen. Tror att det borde gå in 3 st 60 breda sektioner. I mittsektionen skulle jag ha micro och en inbyggd espressobryggare.
Jag skulle nog ha valt ett U-kök istället med en nättare bardisk mot matplatsen, diskbänk vid fönstret och spis på kylskåpsväggen. Bredvid kylskåpet ett högskåp med inbyggnadsugn. Bardisken skulle bestå av grunda skåp och vara öppen mot matplatsen så att barstolarna kan skjutas in under då dom inte används. Inga överskåp för att behålla rymden i köket trots bardisken. All förvaring av porslin i grunda skåp från golv till tak bredvid öppna spisen. Tror att det borde gå in 3 st 60 breda sektioner. I mittsektionen skulle jag ha micro och en inbyggd espressobryggare.
Tjenare !
Bara man fick ut bilder så fick man svar [smiley=tekst-toppie.gif].
Tack för tipsen halloy och Hejduk..tig !
Kanske en kombination av Hejduk..tigs bildtips och halloys ritning !!
Tänkte inte ens tanken på att skippa överskåpar i "köksdelen" och sätta skåp vid öppenspisen :-[
halloy, hade du sådana skåp som visas i Hejduk..tigs övre bild i åtanke ?
Ps detta forum blir bara bättre och bättre, har dock "bara" varit medlem i snart 900 dagar
Bara man fick ut bilder så fick man svar [smiley=tekst-toppie.gif].
Tack för tipsen halloy och Hejduk..tig !
Kanske en kombination av Hejduk..tigs bildtips och halloys ritning !!
Tänkte inte ens tanken på att skippa överskåpar i "köksdelen" och sätta skåp vid öppenspisen :-[
halloy, hade du sådana skåp som visas i Hejduk..tigs övre bild i åtanke ?
Ps detta forum blir bara bättre och bättre, har dock "bara" varit medlem i snart 900 dagar
Japp, fast ända från golvet upp till tak. IKEAs fläktskåp som är 27 djupa, 60 breda och 57 höga, borde funka bra. Har du 4 st blir det 228 cm. Med sockel och nån liten list mot taket borde du kunna passa in det bra.






