Ritar och ritar men har slut på ideer :'(, starta edra sågar för att såga mina ideér :-/

Bifogar lite bilder, De svarta Hörnskåpen + väggskåpen är öppenspis samt vägg, men det finns inget annat sätt att få in dessa med IKEAS pgm.

Under väggskåpen samt väggen mellan "köksdelarna" till det stora fönstret kommer
att vara kakel.
Förmodligen mörkt "skifferliknande" golv
Ser ni inga bilder... Jg ser dom :-(
Brovar bifoga istället för att länka, bifogar resterande bilder efter hockeyn......


Sista bilden har även "rätt" skåp ovanför diskbänken.
Skåpet närmast väggen ska innehålla diskmaskin, glömde den... :-[

 
  • kokett.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det bidde inga bilder!
Försök igen och lämna även måtten, det finns nog flera som gärna hjälper dig (jag tex ;))
 
Ge inte upp! Ut med bilderna så ska du se att det finns ideer och tankar om lösningar ;)
 
Här kommer vy nr 1:
Det svarta hörnskåpet + väggskåen bredvid är en öppenspis samt en väggdel (går inte att göra på annat sätt i IKEAs köksplanerare)
 
  • bildett.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En till fast nu ser man delen med ugns osv osv
 
  • bildtva.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
sista bilden (kommer nog flera...)
Skåpet nämast väggen (vid diskbänken) skall innehålla diskmaskin.

Ett problem är även hur jag ska lägga kanalen till fläkten. Spisen var tidigare där diskbänken är på denna ritning. (köket har måtten 3,65*6,70)
 
  • bildtre.gif
Vad är det för mått på köket?
Vad har du för krav?
Vad skulle du vilja ha in i köket?
Hur ska köket användas?
Hur många personer finns i hushållet?
 
halloy skrev:
Vad är det för mått på köket? 3,65*6,70
Vad har du för krav? Enkels/stilrent kök som fungerar som kök/samlingsplats
Vad skulle du vilja ha in i köket? Ungefär det som syns på bilderna, dock kanske inte lådor på bägge sidor "ön", men barnen kanske vill fixa läxorna där osv osv. Skippar nog mikron, vi använder den typ 5 ggr/år
Hur ska köket användas? Som ett kök d.v.s till ett "allrum" :-/
Hur många personer finns i hushållet?två vuxna, tre barn, två hundar
Kommer att ha köket så stilrent som det bara går (trots/tack vare småbarn), inga kontakter (powerport, 1 eller 2 st), svarta eller mörkgrå bänkskivor.
Jag har ritat det med IKEAS Vita glansiga luckor Faktum/Abstrakt.

Men vill gärna ha synpunkter/sågningar på min design av kök.
 
Personligen tycker jag att köksön ser lite klumpig ut.
Jag skulle nog ha valt ett U-kök istället med en nättare bardisk mot matplatsen, diskbänk vid fönstret och spis på kylskåpsväggen. Bredvid kylskåpet ett högskåp med inbyggnadsugn. Bardisken skulle bestå av grunda skåp och vara öppen mot matplatsen så att barstolarna kan skjutas in under då dom inte används. Inga överskåp för att behålla rymden i köket trots bardisken. All förvaring av porslin i grunda skåp från golv till tak bredvid öppna spisen. Tror att det borde gå in 3 st 60 breda sektioner. I mittsektionen skulle jag ha micro och en inbyggd espressobryggare.
 
  • Ett_kk.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjenare !

Bara man fick ut bilder så fick man svar [smiley=tekst-toppie.gif].

Tack för tipsen halloy och Hejduk..tig !
Kanske en kombination av Hejduk..tigs bildtips och halloys ritning !!

Tänkte inte ens tanken på att skippa överskåpar i "köksdelen" och sätta skåp vid öppenspisen :-[

halloy, hade du sådana skåp som visas i Hejduk..tigs övre bild i åtanke ?

Ps detta forum blir bara bättre och bättre, har dock "bara" varit medlem i snart 900 dagar :-)
 
Japp, fast ända från golvet upp till tak. IKEAs fläktskåp som är 27 djupa, 60 breda och 57 höga, borde funka bra. Har du 4 st blir det 228 cm. Med sockel och nån liten list mot taket borde du kunna passa in det bra.
 
Oj, halkade visst på tangentbordet. 37 cm ska det ju vara.
 
Ritar och återkommer [smiley=thumbsup.gif]
 
ritar och ritar, blev "nya" lösningar...
 
  • entill.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
och en till
 
  • entill2.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.