Har ett på sätt och vis sutteränghus med bottenvåning, mellanvåning och oinredd vind.
Nu är det så att vi skall isolera huset men vi bor bara på bottenvåningen i och med att mellanvåningen är sommaruthyrd och vinden är oinredd och i princip oisolerad.
Mellanbjälklagen är betong och takhöjden 280cm.
Normalt satsar man på att isolera vinden men i detta fallet när mellanvåningen bara används på sommarhalvåret så känns det som vi skickar uppvämnings-pengarna upp i mellanvåningen.
Min tanke är att isolera bottenvåningens tak för att inte skicka värmen uppåt.
Är det någon som har någon tanke om vad som är rätt och fel.
Och hur bör jag göra