49 610 läst ·
36 svar
50k läst
36 svar
Geobear? Någon som har testat?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Av 70000kr är 10000kr jobbet och 60000kr för ansvarsförsäkringen?
Hur mycket lutade erat?JanneJanne123 skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Väldigt lite, noterade en spricka i grunden som även har lett till sprickor i gipsskarvar i taket i det rum som är drabbat. Ville dock vara på den säkra sidan och kolla upp det så att man vet om man behöver vara orolig.
Jag har precis har stebtech här som har lyft mitt hus(platta på mark) Hade både Stabtech och Geobear här som kollade och lämnade offert, valet föll på Stabtech. Huset hade "satt sig" mellan 20-40mm från ena gaveln till 4-6 m in på långsidorna. Min gissning är att det var pga dåligt utfört markarbete (bl.a. Ingen paddning) grävarn hade fyllt upp med sprängsten plus grus över 2m i det aktuella hörnet detta var 2012. Jag är väldigt nöjd med resultatet och de va väldigt häftigt att se när dom utförde jobbet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Vad gick kalaset loss på?
Jo de är de väl egentligen men kände att jag ville åtgärda det. Dom sa ju att de inte behövdes åtgärdas om man vill leva med de. Så de va ju helt upp til mig.A Ante10000 skrev:
Hur många kvadrat var ditt arbete på? Är du fortfarande nöjd med resultat?lira skrev:
Jag har precis har stebtech här som har lyft mitt hus(platta på mark) Hade både Stabtech och Geobear här som kollade och lämnade offert, valet föll på Stabtech. Huset hade "satt sig" mellan 20-40mm från ena gaveln till 4-6 m in på långsidorna. Min gissning är att det var pga dåligt utfört markarbete (bl.a. Ingen paddning) grävarn hade fyllt upp med sprängsten plus grus över 2m i det aktuella hörnet detta var 2012. Jag är väldigt nöjd med resultatet och de va väldigt häftigt att se när dom utförde jobbet.
Hej, undrar om ni fortfarande är nöjd med er åtgärd?lira skrev:
Sorry för ej svarat tidigare. Hela Plattan är 100m2 och dom injekterade typ halva huset men dom lyfte bara i kantbalken (halva långsida, gaveln och andra halva långsidan) så just kvm vet jag ej. Jo jag är nöjd men med facit i hand tycker jag att dom lämnade lite för mycket kvar i ena hörnet typ 10mm på 4-5m vet ej varför det blev så. Hade dom förklarar varför hade jag kanske varit helt nöjd, men överlag är jag nöjd med det.T TheKL skrev: