L
Absolut är tanken så ja.

Vad händer om dom klämmer till med för mycket expanderade massa någonstans - spricker huset åt andra hållet då? :thinking::rofl:

• Gilla
Charlietysken
  • Laddar…
:thinking:

Av 70000kr är 10000kr jobbet och 60000kr för ansvarsförsäkringen?

• Haha
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Bor också på lera och hade en kille från dem att kolla på en sättning hos oss i somras. Han bedömde att vi inte behövde göra något i nuläget, men om det blev värre och en åtgärd skulle behövas skulle det kosta 70k för att stabilisera vår utbyggnad på ca 18kvm.
Hur mycket lutade erat?

JanneJanne123
Väldigt lite, noterade en spricka i grunden som även har lett till sprickor i gipsskarvar i taket i det rum som är drabbat. Ville dock vara på den säkra sidan och kolla upp det så att man vet om man behöver vara orolig.

• Gilla
Boxer63
  • Laddar…
Jag har precis har stebtech här som har lyft mitt hus(platta på mark) Hade både Stabtech och Geobear här som kollade och lämnade offert, valet föll på Stabtech. Huset hade "satt sig" mellan 20-40mm från ena gaveln till 4-6 m in på långsidorna. Min gissning är att det var pga dåligt utfört markarbete (bl.a. Ingen paddning) grävarn hade fyllt upp med sprängsten plus grus över 2m i det aktuella hörnet detta var 2012. Jag är väldigt nöjd med resultatet och de va väldigt häftigt att se när dom utförde jobbet.

• Gilla
My Saxin
  • Laddar…
Vad gick kalaset loss på?

13th Marine 13th Marine skrev:
Vad gick kalaset loss på?
70 000 - 6000 i rot =64 ooo för mig

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
20-40mm sättning på 4-6 m tycker jag låter som en förhållandevis liten sättning. Men dom rekommenderade alltså att åtgärda det??

A Ante10000 skrev:
20-40mm sättning på 4-6 m tycker jag låter som en förhållandevis liten sättning. Men dom rekommenderade alltså att åtgärda det??
Jo de är de väl egentligen men kände att jag ville åtgärda det. Dom sa ju att de inte behövdes åtgärdas om man vill leva med de. Så de va ju helt upp til mig.

• Gilla
Hemsjö218
  • Laddar…
A Ante10000 skrev:
liten sättning.. va? 4-6 millimeter är en liten sättning.

Vad säger försäkringsbolagen, man kan inte få ersättning för lyftet? Det borde ju förebygga en massa kommande problem!
13th Marine 13th Marine skrev:
:thinking:

Av 70000kr är 10000kr jobbet och 60000kr för ansvarsförsäkringen?

JanneJanne123
Jag provade att gå via mitt försäkringsbolag, men sättningsskador ersätts ej var svaret jag fick.

lira lira skrev:
Jag har precis har stebtech här som har lyft mitt hus(platta på mark) Hade både Stabtech och Geobear här som kollade och lämnade offert, valet föll på Stabtech. Huset hade "satt sig" mellan 20-40mm från ena gaveln till 4-6 m in på långsidorna. Min gissning är att det var pga dåligt utfört markarbete (bl.a. Ingen paddning) grävarn hade fyllt upp med sprängsten plus grus över 2m i det aktuella hörnet detta var 2012. Jag är väldigt nöjd med resultatet och de va väldigt häftigt att se när dom utförde jobbet.
Hur många kvadrat var ditt arbete på? Är du fortfarande nöjd med resultat?

M
lira lira skrev:
Hej, undrar om ni fortfarande är nöjd med er åtgärd?

T TheKL skrev:
Hur många kvadrat var ditt arbete på? Är du fortfarande nöjd med resultat?
Sorry för ej svarat tidigare. Hela Plattan är 100m2 och dom injekterade typ halva huset men dom lyfte bara i kantbalken (halva långsida, gaveln och andra halva långsidan) så just kvm vet jag ej. Jo jag är nöjd men med facit i hand tycker jag att dom lämnade lite för mycket kvar i ena hörnet typ 10mm på 4-5m vet ej varför det blev så. Hade dom förklarar varför hade jag kanske varit helt nöjd, men överlag är jag nöjd med det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.