3 183 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
Gen Sys Tampr - DSC PC1616
Hej,
Tack för informationen!
Ändrade min MAP från global till 2 (1 fungerade inte heller) då försvann valet med följande:
12345678
R - - - - - -
Trodde dock att om man bara hade en så skulle det fungera....men nu fungerar det iaf
Har fortfarande problem med zonen som är kopplad till mappen...tycker jag följt alla steg. Får testa vidare!
/en stackars själ
Tack för informationen!
Ändrade min MAP från global till 2 (1 fungerade inte heller) då försvann valet med följande:
12345678
R - - - - - -
Trodde dock att om man bara hade en så skulle det fungera....men nu fungerar det iaf
Har fortfarande problem med zonen som är kopplad till mappen...tycker jag följt alla steg. Får testa vidare!
/en stackars själ
ingen dum fråga, men japp det har jag 
Tror det var i sekvens [020].
Har aktiverat Mapens partition i sekvens [201] och "aktiverat" sektionen för samma partition, kommer inte ihåg sekvensen just nu för det.
har ju dessutom i sekvens [013] aktiverat DEOL.
just nu har jag kört fast helt...har inga fler ideer
Tror det var i sekvens [020].
Har aktiverat Mapens partition i sekvens [201] och "aktiverat" sektionen för samma partition, kommer inte ihåg sekvensen just nu för det.
har ju dessutom i sekvens [013] aktiverat DEOL.
just nu har jag kört fast helt...har inga fler ideer
Yes nu fungerar det!
Svaret fanns längre upp i "sri's" inlägg:
Dock hade jag missat andra siffran i [000][0] så istället för 28 så ändrade jag till 21. Måste misstolkat RFK5500 manualen där det står att slot 8 är default och minst en Map måste ha denna?!
Nu fungerar det iaf....nu är det bara branddeckare och GSM uppringning kvar
Tack för all hjälp i denna tråd!!
Svaret fanns längre upp i "sri's" inlägg:
Dock hade jag missat andra siffran i [000][0] så istället för 28 så ändrade jag till 21. Måste misstolkat RFK5500 manualen där det står att slot 8 är default och minst en Map måste ha denna?!
Nu fungerar det iaf....nu är det bara branddeckare och GSM uppringning kvar
Tack för all hjälp i denna tråd!!
Hej igen, nja jag har inte hunnit ta tag i det ännu. För mycket annat 
Jag har Siemens OP312R 4 trådiga. Har två stycken som jag "stjärn" kopplat till PGM2 och AUX- samt till varsin sektion.
Har även programmerat PGM2 i olika varianter. Ser inte heller nån blinkning, men har heller inte haft möjlighet att testa de tider jag meckat...har varit alldeles för sent för att dra igång ljudet
Snart är det Jul och då får vi fokusera lite mer. Återkommer om jag lyckas.
Jag har Siemens OP312R 4 trådiga. Har två stycken som jag "stjärn" kopplat till PGM2 och AUX- samt till varsin sektion.
Har även programmerat PGM2 i olika varianter. Ser inte heller nån blinkning, men har heller inte haft möjlighet att testa de tider jag meckat...har varit alldeles för sent för att dra igång ljudet
Snart är det Jul och då får vi fokusera lite mer. Återkommer om jag lyckas.
Samma här, har DSC FSA-410 och har kopplat på samma sätt och programmerat PGM2 som 03 och zonerna som 08.
Håller på att bekräfta att det går att koppla parallellt som jag gjort nu med en på Teletec..
Återkommer när jag får mer information.
Håller på att bekräfta att det går att koppla parallellt som jag gjort nu med en på Teletec..
Återkommer när jag får mer information.
Sådär!
Jajjemen, jag har kopplat rätt. Troligen är det något annat tok som jag skall felsöka ikväll när jag kommer hem.
Jag har alltså kopplat AUX+ till + på detektorerna och PGM2 till - på detektorerna i en stjärnformation. Dessutom har jag kopplat in C och NO i detektorerna till varsin separat zon i centralenheten med ett parallellt 5k6-motstånd parallellt över plintarna ute i detektorerna.
Tyvärr får jag inte liv i dem alls utan skall kolla så att polerna är rätt kopplade osv när jag kommer hem.
Jajjemen, jag har kopplat rätt. Troligen är det något annat tok som jag skall felsöka ikväll när jag kommer hem.
Jag har alltså kopplat AUX+ till + på detektorerna och PGM2 till - på detektorerna i en stjärnformation. Dessutom har jag kopplat in C och NO i detektorerna till varsin separat zon i centralenheten med ett parallellt 5k6-motstånd parallellt över plintarna ute i detektorerna.
Tyvärr får jag inte liv i dem alls utan skall kolla så att polerna är rätt kopplade osv när jag kommer hem.
Dåså.. uppföljning!
Klant-jag hade kopplat in rökdetektorerna på PGM1, trots att jag var bombsäker på att de var inkopplade på PGM2...
Nu har jag iaf flyttat över rökarna till PGM2 och bekräftat att sektionerna och PGM-utgången är rätt programmerad och efter någon minut började de fint blinka!
Nu ska man väl bara testa dem också..
Tony på Teletec nämnde att då är papper eller trä bäst om man verkligen vill prova att de löser ut. Annars fungerar en magnet ungefär vid LED:en, den sluter då kretsen vilket är det som händer om rökdetektorn ger utslag.
Klant-jag hade kopplat in rökdetektorerna på PGM1, trots att jag var bombsäker på att de var inkopplade på PGM2...
Nu har jag iaf flyttat över rökarna till PGM2 och bekräftat att sektionerna och PGM-utgången är rätt programmerad och efter någon minut började de fint blinka!
Nu ska man väl bara testa dem också..
Tony på Teletec nämnde att då är papper eller trä bäst om man verkligen vill prova att de löser ut. Annars fungerar en magnet ungefär vid LED:en, den sluter då kretsen vilket är det som händer om rökdetektorn ger utslag.
Klicka här för att svara