Har sökt i forumet, men inte hittat någon liknande tråd.

Har ett litet toarum på ~110x130 cm. Kass bild, men ändå:3918924.jpg

För att få plats med dusch i detta verkligt minimala utrymme tänkte jag så här:

* flytta toa så nära väggen åt höger som möjligt (dvs där den lilla hyllan sitter).
* klämma in en 70x70 duschkabin till vänster om toan (sett från när man sitter på den)

Finns det nån lösning att man utnyttjar det avlopp som finns från toaletten och gör detta till gemensamt avlopp från både toa och duschkabin, måntro?

Så oändligt tacksam för tips och råd! :)

apotekarnes
Tack för den länken! :) Dock är det nog så att jag kommer att flytta även på toaletten, inte bara koppla till en komponent till den befintliga toaletten. Så man skulle behöva nått slags rör från toan till den mojängen som fanns i länken?

apotekarnes
mojängen i länken är en WC-stos, som ju toaletten ska sitta i. Om du ska flytta toaletten måste du nog öppna golvet och dra om avloppet lite. Om nu inte den där lilla "hyllan" är tillräckligt hög för att bygga in ett rör i, vilket den inte ser ut átt vara.

Om du ändå skall öppna golvet så kan du ju dra ett riktig rör och fixa golvbrunn till duschen när det ändå är öppet. Inga problem att koppla ihop duschavloppet med toa avloppet nere i golvet om du ändå skall riva i golvet.

Och får du dit en golvbrunn så skulle du ju kunna "!lyxa till det" lite och sätta en vikbar duschvägg/dörr istället för en fast kabin. Då kan den vara invikt när du inte använder duschen, ger bättre utrymme runt toan.

Oavsett om du sätter en fast kabin så är det alltid bra om man kan ha en golvbrunn.

Verkar som att det är nån slags betong under plastmattan. Går det ändå att bryta upp golvet tro? Vad kan en hantverkare ta för ett sånt jobb?

(Ser mig själv demolera halva lägenheten med en gigantisk pneumatisk borr alt. äta nudlar i 2 år... :( )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.