Vi har precis fått reservera en tomt i Linköping och vi tycker att ett gavelställt hus vore bra eftersom baksidan vätter åt norr. Vi letar nu runt efter olika planlösningar på gavelställda hus (165 - 190 kvm) och det finns inte så mycket att hämta. Har någon tips och idéer över var man kan leta?

Har såklart kollat de stora hustillverkarna, men någon kanske har byggt ett anpassat till samma förutsättningar?
 
Är tanken att ni ska ha entre mot vägen/framsidan (gaveln)?

Annars kan man väl gavelställa vilket hus som helst, och ha en gång till (huvud-)entrén.
 
Huvudentrén måste vetta mot gatan och det ska vara tre meter från tomtgräns.
 
Ok, ja, ni kanske får rita själva då om ni inte hittar något.

Är det detaljplanstyrt eller eget önskemål?
 
Det är enligt detaljplanen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.