Hej på er alla,

Det är dags för mig att renovera vår lilla gästtoalett. Frugan vill ha panelskiva ala Brandes:
http://www.panelskivan.se/

Frågan är nu här att våtrumstapeten är fäst på spånskivor, skulle man kunna fästa dessa panelskivor som är endast 6mm tjocka direkt på?

Och ska man måla dessa med våtrumsfärg? Det kommer säkert förekomma vattenstänk o så.

Kan man göra så? Eller finns det vissa särskilda regler om vad som ska vara på väggarna gästtoan?

Någon som har erfarenhet av dessa skivor?

Jag vet en massa frågor kring Brandens...men har så lite erfarenhet av fusk pärlspont är icke så förstjust i dessa föredrar klinkers och kakel men...men...frugan vill ha det så.

Viktigt att tillägga är att vi bor i en villa från 30-talet, enligt frugan är det helt rätt stil:confused:

Dom är väldigt lätta att jobba med.
Skär bort hockeyrinkarna av gamla våtrumstapeten i hörnen, limma med sättlim direkt på våtrumstapeten, sedan fäster du skivorna med några dyckert/skiva, måla med lämplig färg - klart

Direkt på våtrumstapeten? Behöver inte ta ner de? Om det stämmer låter det som att det jätte enkelt.

Tack

Direkt på våtrumstapeten? Behöver inte ta ner de? Om det stämmer låter det som att det jätte enkelt.

Tack

Jag skulle också vilja påstå att du utan problem kan sätta dem direkt på våtrumstapeten.

Det finns inga krav på väggarnas täthet i toalettutrymmen utan dusch/bad.

Det finns även passande bröstlist i sortimentet om du vill göra ett avslut mitt på väggen, i gamla hus tror jag avslutet kan sitta upp mot 2m, eller så är det bara en efterhandskonstruktion?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.