Emma242 skrev:
Dags att sätta alkolås på den här tråden över helgen…
Dags att kämpa för våra ukrainska allierade.
 
  • Gilla
Viktor.J
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
[bild]
Uppenbarligen kom det här inte som en blixt från klar himmel… (Alternativt så är det Sverige som har sprängt :rofl:)
jag tror vår marin har ganska bra koll på läget. Men av naturliga skäl kommer man inte berätta om det. Iallafall inte nu. DN försöker sälja klick genom att publicera det som är öppet känt och det som försvarsmakten inte har något emot att visa.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
du har alltså varit medlem i över två år men väljer att dina enda två meddelanden ska handla om ett felaktigt påstående som nyttiga idioter redan tagit upp och blivit motbevisade 2-3 gånger…. Stabilt bidrag (y)

Jag ser en tydligt mönster här i tråden.
Viktor.J Viktor.J skrev:
du har alltså varit medlem i över två år men väljer att dina enda två meddelanden ska handla om ett felaktigt påstående som nyttiga idioter redan tagit upp och blivit motbevisade 2-3 gånger…. Stabilt bidrag (y)

Oavsett sett vad vi anser vara sanning kan vi ju bara hoppas på att den riktiga sanningen kommer fram så småningom :p
Jag ser en tydligt mönster här i tråden.
 
R Rolfan skrev:
Jag finner det ganska märkligt att så många i den här tråden skyller på Ryssland och bjuder på det vanliga Putinhatet. Men det är väl ett resultat av mediernas propaganda och döljande av fakta.
Den ende som tjänar på detta sabotage, har både motiv och förmåga är USA. Den som förlorar är i första hand Tyskland och tyskarna. Den tyska industrin får packa ihop, tyskarna blir arbetslösa och fattiga och får frysa mycket framöver. Den som hela tiden har motarbetat NS2 och stoppat Tyskarna från att ta den i bruk är USA. De vill stoppa Europa från samarbete med Ryssland och Kina och alla däremellan. Ryssland och Tyskland äger NS2 gemensamt och man spränger inte sin egen ledning som kostat åtskilliga miljarder att lägga ut. Enklare att stänga kranen i någondera änden som tyskarna hittills gjort med EU:s idiotiska sanktionspolitik som lett till våra elpriser och allt eldande med sur ved, som en tråd här handlar om.
För alla Putinhatare som föredrar att tro på sitt eget lands propaganda https://seapowermagazine.org/baltop...nity-for-research-and-resting-new-technology/
 
Emma242 skrev:
Dags att sätta alkolås på den här tråden över helgen…
Skål!
 
  • Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
U Uwe H skrev:
För alla Putinhatare som föredrar att tro på sitt eget lands propaganda [länk]
Alltså att USA har förmågan att göra detta kan väl inte komma som en nyhet för någon, eller vad vill du ha sagt med din länk?
 
  • Gilla
Viktor.J och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Alltså att USA har förmågan att göra detta kan väl inte komma som en nyhet för någon, eller vad vill du ha sagt med din länk?
Det vet han nog inte själv, samma användare var ju förvånad över Putin hatet ”men stödjer inte Putin själv”
 
Fairlane
R RoAd skrev:
Det känns som om du bara tramsar nu. Tråkigt för detta är ju ett ganska allvarligt ämne.
Jag har ett relativt stort tålamod och har genom åren sprungit på mängder med personer som mest tramsar hör på forumet, men ibland har de något vettigt att framföra. Jag har bara valt att ignorera en enda individ... Gissa vem. :thinking:
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Jag har läst dina kommentarer. Jag kan bara berätta att jag talar tyska som modersmål, svenska och hyfsad bra engelska. Och jag vet var jag kan hitta alternativa nyheter. Men du få leva gärna vidare i din perfekta värld. Tänk och tro vad du vill.
 
Fairlane
U Uwe H skrev:
Jag har läst dina kommentarer. Jag kan bara berätta att jag talar tyska som modersmål, svenska och hyfsad bra engelska. Och jag vet var jag kan hitta alternativa nyheter. Men du få leva gärna vidare i din perfekta värld. Tänk och tro vad du vill.
Oklart vem det var till då du inte angav det, så jag antar att det var till mig eftersom mitt inlägg var det närmaste innan
Jag tror inte vi lever i en perfekt värld. Om inte annat har vi ett pågående krig i Ukraina, som motiverar mig att anse att vi inte lever i en perfekt värld.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
Viktor.J Viktor.J skrev:
jag tror vår marin har ganska bra koll på läget. Men av naturliga skäl kommer man inte berätta om det. Iallafall inte nu. DN försöker sälja klick genom att publicera det som är öppet känt och det som försvarsmakten inte har något emot att visa.
Din analys är så skarp!
 
RoTe
Viktor.J Viktor.J skrev:
jag tror vår marin har ganska bra koll på läget. Men av naturliga skäl kommer man inte berätta om det. Iallafall inte nu. DN försöker sälja klick genom att publicera det som är öppet känt och det som försvarsmakten inte har något emot att visa.
Kan vi inte ta Estoniateorierna samtidigt? ;)
 
Mulvaden skrev:
Din analys är så skarp!
ok
 
RoTe RoTe skrev:
Kan vi inte ta Estoniateorierna samtidigt? ;)
Ville försöka mota Olle i grind innan rysstrollen ser informationen i artikeln som ett bevis för att Sverige/Danmark och Tyskland sprängde ledningarna. För de flesta av oss är det jag skrev en självklarhet, men för vissa är det tyvärr inte så
 
RoTe
Viktor.J Viktor.J skrev:
Ville försöka mota Olle i grind innan rysstrollen ser informationen i artikeln som ett bevis för att Sverige/Danmark och Tyskland sprängde ledningarna. För de flesta av oss är det jag skrev en självklarhet, men för vissa är det tyvärr inte så
Detta är ett totalt omöjligt ämne, precis som SD är rasistnazistfascister som vill döda alla kattungar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.