31 773 läst ·
359 svar
32k läst
359 svar
Gasstream ett och två punkterade
Jo jag läste noga. Du får du nog läsa det jag citerade igen. Det avslutas med:Fairlane skrev:
... i detta fall verkar exempelvis ett gammalt klipp på Biden taget ur kontext ha fastnat rätt bra."
Andemeningen är tydlig, typ nåt i stil med "jag som sitter på sanningen jag är trött på foliehattar och dom måste bemötas." när ingen vet vem som ligger bakom (utom dom skyldiga såklart)
(Jag tycker också det lutar åt att Putin ligger bakom detta btw.)
Nej det där är en total vantolkning av det jag skrev.Mulvaden skrev:Jo jag läste noga. Du får du nog läsa det jag citerade igen. Det avslutas med:
... i detta fall verkar exempelvis ett gammalt klipp på Biden taget ur kontext ha fastnat rätt bra."
Andemeningen är tydlig, typ nåt i stil med "jag som sitter på sanningen jag är trött på foliehattar och dom måste bemötas." när ingen vet vem som ligger bakom (utom dom skyldiga såklart)
(Jag tycker också det lutar åt att Putin ligger bakom detta btw.)
Helt sjukt att folk blir så känslomässigt engagerade i just denna konflikt.
Jag är gammal nog att komma ihåg Andra Kongokriget. Sex miljoner döda och ingen brydde sig.
Och det finns ett gäng andra krig som pågår just nu, som ingen bryr sig om.
Men samtidigt så är det förståeligt att folk blir helt hysteriska, givet den mängd propaganda som pumpas ut kring just denna konflikt.
Jag är gammal nog att komma ihåg Andra Kongokriget. Sex miljoner döda och ingen brydde sig.
Och det finns ett gäng andra krig som pågår just nu, som ingen bryr sig om.
Men samtidigt så är det förståeligt att folk blir helt hysteriska, givet den mängd propaganda som pumpas ut kring just denna konflikt.
Kilrain skrev:
Helt sjukt att folk blir så känslomässigt engagerade i just denna konflikt.
Jag är gammal nog att komma ihåg Andra Kongokriget. Sex miljoner döda och ingen brydde sig.
Och det finns ett gäng andra krig som pågår just nu, som ingen bryr sig om.
Men samtidigt så är det förståeligt att folk blir helt hysteriska, givet den mängd propaganda som pumpas ut kring just denna konflikt.
[media]
Då är det alltså whataboutism som ska in på lodrät rad nr 4. Perfekt sett för att relativisera kriget och försök att inte skapa opinion. Förutom att man framstår som en hjärtlös lort så framstår man också som svagsint som inte lyckas hålla två tankar i huvudet samtidigt.Kilrain skrev:
Helt sjukt att folk blir så känslomässigt engagerade i just denna konflikt.
Jag är gammal nog att komma ihåg Andra Kongokriget. Sex miljoner döda och ingen brydde sig.
Och det finns ett gäng andra krig som pågår just nu, som ingen bryr sig om.
Men samtidigt så är det förståeligt att folk blir helt hysteriska, givet den mängd propaganda som pumpas ut kring just denna konflikt.
[media]
.
Rysstroll.Kilrain skrev:
Helt sjukt att folk blir så känslomässigt engagerade i just denna konflikt.
Jag är gammal nog att komma ihåg Andra Kongokriget. Sex miljoner döda och ingen brydde sig.
Och det finns ett gäng andra krig som pågår just nu, som ingen bryr sig om.
Men samtidigt så är det förståeligt att folk blir helt hysteriska, givet den mängd propaganda som pumpas ut kring just denna konflikt.
[media]
Är du inte klok? Ukraina strider för oss.Kilrain skrev:
Helt sjukt att folk blir så känslomässigt engagerade i just denna konflikt.
Jag är gammal nog att komma ihåg Andra Kongokriget. Sex miljoner döda och ingen brydde sig.
Och det finns ett gäng andra krig som pågår just nu, som ingen bryr sig om.
Men samtidigt så är det förståeligt att folk blir helt hysteriska, givet den mängd propaganda som pumpas ut kring just denna konflikt.
[media]
Afrikaner har inte gjort annat än att kriga, det var kanske därför vi utvandrade från Afrika.