Hmm... Tittar man på denna häll:
http://www.tretti.se/produktblad/PIE 645Q01E.pdf vill den ha ett inbyggnadsmått på 56 * 49 cm.
(62-49)/2 = 6,5 cm (nischmått)
(62-50,5)/2 = 5,75 (synligt ovanifrån)
Mao kommer det vara 6.5-4.5 = 2 cm skiva kvar på insidan. En 4 cm tjock ekskiva borde väl klara av detta?
Funkar det förresten med 62 cm djupa bänkskivor till ett IKEA-kök eller ska man ha 60? Monterar man alltid hällen mitt på skivan? Ju närmare framkant jag monterar min dessto mer plats får gasstammen...