Hej, har en Provence gasolkamin. Jag skulle starta upp den i helgen men då visade det sig att det inte fungerade. Pilotlågan fungerar men när jag släpper tändvredet så går inte huvudbrännaren igång. Har gjort enligt instruktion att återställa tippskyddet, testat men en annan gasltub men inget hjälper. Någon som kan det här?
https://www.gasoltuben.se/product/gasolkamin-provence-mattsvart/
https://www.gasoltuben.se/product/gasolkamin-provence-mattsvart/
Hej,B biffen72 skrev:Hej, har en Provence gasolkamin. Jag skulle starta upp den i helgen men då visade det sig att det inte fungerade. Pilotlågan fungerar men när jag släpper tändvredet så går inte huvudbrännaren igång. Har gjort enligt instruktion att återställa tippskyddet, testat men en annan gasltub men inget hjälper. Någon som kan det här?dg
[länk]
Har exakt samma fel på min nu när jag skulle använda den efter sommaren.
Har du kommit på någon lösning?
Mvh
Rogga
HejR Raid5 skrev:
Fick beställa en ny insats.
https://www.gasoltuben.se/product/gasolbrannare-till-gasolkamin-provence/
/Adam
Hur löste du problemet.Samma fel här.🤷🏾B biffen72 skrev:Hej, har en Provence gasolkamin. Jag skulle starta upp den i helgen men då visade det sig att det inte fungerade. Pilotlågan fungerar men när jag släpper tändvredet så går inte huvudbrännaren igång. Har gjort enligt instruktion att återställa tippskyddet, testat men en annan gasltub men inget hjälper. Någon som kan det här?
[länk]
Med att trycka ner, så öppnas det för gasolen att strömma förbi värmeventilen. Med släpp så kopplas den in och ska säkerställa att lågan brinner( ska stänga om lågan/värmen inte är korekt ) Den kan kärva eller vara defekt, så den stänger av gasolen.
EDIT är det värme för övrigt i växthuset, kan även vara att det vill frysa lite i ventilen om det är för kallt. Hur fungerar det om du skulle värma på själva värmereglaget/ventilen med en fläkt eller hårtork.
EDIT är det värme för övrigt i växthuset, kan även vara att det vill frysa lite i ventilen om det är för kallt. Hur fungerar det om du skulle värma på själva värmereglaget/ventilen med en fläkt eller hårtork.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack, nu är det runt nollan men det var likadant i somras.J jonaserik skrev:Med att trycka ner, så öppnas det för gasolen att strömma förbi värmeventilen. Med släpp så kopplas den in och ska säkerställa att lågan brinner( ska stänga om lågan/värmen inte är korekt ) Den kan kärva eller vara defekt, så den stänger av gasolen.
EDIT är det värme för övrigt i växthuset, kan även vara att det vill frysa lite i ventilen om det är för kallt. Hur fungerar det om du skulle värma på själva värmereglaget/ventilen med en fläkt eller hårtork.
Jag tänkte byta regulator och gasoltub och testa. Finns det annars några enklare underhållspunkter man själv kan utföra? Lägger till bild med hur lågan brinner. Det brinner liksom under själva tändanordningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
