2 413 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Garo Normcentral Lättmetall
Hej!
Under om någon vet var man kan hitta Garos lättmetall kapslingar (normcentral) och vad de ligger på i pris?
23 926 24 SLU norm 7 moduler
23 935 12 G36 norm 8+16 moduler
/Daniel
Under om någon vet var man kan hitta Garos lättmetall kapslingar (normcentral) och vad de ligger på i pris?
23 926 24 SLU norm 7 moduler
23 935 12 G36 norm 8+16 moduler
/Daniel
Kanske ska omformulera/tillägga:
Nima har kapslade normcentraler i gjuten aluminium kan jag använda dessa istället för Garo nämnda i inlägget ovan. Skillnader? Kvalitet? Känns som om dessa är billagare?
http://www.nimaab.se/se/art/kapslad-normcentral.php
Nima har kapslade normcentraler i gjuten aluminium kan jag använda dessa istället för Garo nämnda i inlägget ovan. Skillnader? Kvalitet? Känns som om dessa är billagare?
http://www.nimaab.se/se/art/kapslad-normcentral.php
Självbyggare
· halland
· 242 inlägg
23 926 24 SLU norm 7 moduler 2537kr
23 935 12 G36 norm 8+16 moduler 4326kr
List priser hos Solar ex moms.
Behöver du vekligen IP 65?
23 935 12 G36 norm 8+16 moduler 4326kr
List priser hos Solar ex moms.
Behöver du vekligen IP 65?
Tjohej! Tackar för detta men herregud vilken skillnad
Nima 6 mod 916kr
Nima 18 mod 1776kr
exkl moms
Anledningen till att jag tittar på dessa kapslingar är jag ska komplettera min lantbruksfastigheter med jordfelsbrytare, idag sitter det denna typa av kapslingar och med flänsarna är det ju smidigt att montera dit flera och sedan bara dra ny RK internt. Min elektriker påpekade också att det är skönt att veta att dem kommer att hålla i minst 50 år framåt (till skillnad mot en plastkapslingar och dylikt).
Någon som har känsla av kvalitetsskillnader?
/Daniel
Nima 6 mod 916kr
Nima 18 mod 1776kr
exkl moms
Anledningen till att jag tittar på dessa kapslingar är jag ska komplettera min lantbruksfastigheter med jordfelsbrytare, idag sitter det denna typa av kapslingar och med flänsarna är det ju smidigt att montera dit flera och sedan bara dra ny RK internt. Min elektriker påpekade också att det är skönt att veta att dem kommer att hålla i minst 50 år framåt (till skillnad mot en plastkapslingar och dylikt).
Någon som har känsla av kvalitetsskillnader?
/Daniel
Självbyggare
· halland
· 242 inlägg
Kanske viss kvalitetsskillnad men inte lika stor skillnad som pris. Jag skulle kört på dom billiga. Om du inte kan få ett bra pris på Garo av din elektriker han har nog rätt bra rabatt på listpriset.
Hej!
Hur är det med normcentraler får dem monteras så säkringarna sitter vertikalt istället för som normalt horisontelt? Minsta Nima centralen har bara flänsar uppe och nere och jag ville montera den på sidan om den befintliga för att slippa dra om in och utgående kablar.
/Daniel
Hur är det med normcentraler får dem monteras så säkringarna sitter vertikalt istället för som normalt horisontelt? Minsta Nima centralen har bara flänsar uppe och nere och jag ville montera den på sidan om den befintliga för att slippa dra om in och utgående kablar.
/Daniel
Klicka här för att svara