Hej!

Håller på att riva ner en gammal garderob för att ersätta med en PAX garderob och upptäcker att mellan de gamla garderobkarmarna sitter det typ en stolpe av tegel. Jag förstår att det givetvis inte är bärande (och de sitter löst, man kan dra ut dem) men jag blir lite skraj att det sitter en tegelrad högst upp mot taket som då bärs upp av karmarna och kommer orsaka en massa mer-arbete. Jag gissar att det även kommer vara tegel längs de andra karmsidorna.

Är det någon som stött på liknande och kan ge något tips? Det är en c:a 40-tals lägenhet med 2.7 takhöjd, väggarna är av tegel så det är inte förvånanade att det är tegel där men jag hade inte förväntat mig att se dem här...

• IMG_2031.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tobias__75 skrev:
Hej!

Håller på att riva ner en gammal garderob för att ersätta med en PAX garderob och upptäcker att mellan de gamla garderobkarmarna sitter det typ en stolpe av tegel. Jag förstår att det givetvis inte är bärande (och de sitter löst, man kan dra ut dem) men jag blir lite skraj att det sitter en tegelrad högst upp mot taket som då bärs upp av karmarna och kommer orsaka en massa mer-arbete. Jag gissar att det även kommer vara tegel längs de andra karmsidorna.

Är det någon som stött på liknande och kan ge något tips? Det är en c:a 40-tals lägenhet med 2.7 takhöjd, väggarna är av tegel så det är inte förvånanade att det är tegel där men jag hade inte förväntat mig att se dem här...
Åh, jag skriker rakt ut!

Ska du riva ned det där och sätta upp en paxgarderob?

Varför skulle den gamla rivas?

Tror både du och framtida ägare kommer ångra att originalgarderoberna rivs ner.

• Älska
  • Gilla
A bygg och 1 till
  • Laddar…
Gamla är dessvärre inte praktisk, som skafferi hade det fungerat bättre faktiskt. Visst, det är lite tråkigt att behöva riva såna här gedigna saker och givetvis går det att göra om inredningen helt på egen hand. Problemet är att det blir för dyrt och tar för lång tid.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.