Halloj, blir mitt första inlägg här på forumet =) har precis beställt en robotgräsklippare: https://www.bauhaus.se/robotgrasklippare-gardena-smart-sileno-1000-gateway.html
Så nu vill jag ha lite tips angående hur jag ska lägga ut guideslingan Bifogar en bild hur jag hade tänkt. Som jag förstått inställningarna så går det att ställa in roboten att starta efter en viss längd efter guideslingarn. Sedan ställa in antal procent av starterna efter guideslingan
Flygbild av en trädgård med utritade linjer för placering av guideslinga och begränsningsslinga för robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så kommentarer och åsikter på hur jag tänkt skulle vara fint, tack på förhand =)

Lär fungera. Iakttag avståndskraven mellan guide och begränsningskabel.
Det blir en liten lustig körning när klipparen ska ut till det högra området, först ner i vänstra tarmen sedan tillbaka igen.

E etompau skrev:
Lär fungera. Iakttag avståndskraven mellan guide och begränsningskabel.
Det blir en liten lustig körning när klipparen ska ut till det högra området, först ner i vänstra tarmen sedan tillbaka igen.
Det har du rätt i, men känns som det skulle bli svårt att få den vänstra sidan om infarten klippt om jag inte gör sådär :) skulle haft infarten i samma nivå som gräset! :)

Det är konstigt, men utan guidekörning så kommer den troligen att klippa allt ändå.

Protte

prototypen prototypen skrev:
Det är konstigt, men utan guidekörning så kommer den troligen att klippa allt ändå.

Protte
Kanske bättre att prova att bara ha guidekabel till högersidan om infarten? Sålänge den hittar hem ändå :)

Hej.
Har likadan klippare och liknande tomtplanering.
Skulle nog säga att din dragning är lite overkill.
Jag skulle nog bara dra den lite snett bakåt mot "50%" i bilden och sedan bara rakt mot den högra begränsningsslingan. Min klippare hittar alltif hem då du som jag har relativt små ytor på sidorna om huset som den relativt snabbt hittar ut från iallafall.

EDIT: Festar till på en liten snabb bild oxå. :)

• Flygbild över en trädgård med hus, markerade gränser och föreslagen rutt för robotgräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.