9 853 läst ·
5 svar
10k läst
5 svar
Gardena smart sileno installationstips (placering av guideslinga osv)
Halloj, blir mitt första inlägg här på forumet =) har precis beställt en robotgräsklippare: https://www.bauhaus.se/robotgrasklippare-gardena-smart-sileno-1000-gateway.html
Så nu vill jag ha lite tips angående hur jag ska lägga ut guideslingan Bifogar en bild hur jag hade tänkt. Som jag förstått inställningarna så går det att ställa in roboten att starta efter en viss längd efter guideslingarn. Sedan ställa in antal procent av starterna efter guideslingan
Så kommentarer och åsikter på hur jag tänkt skulle vara fint, tack på förhand =)
Så nu vill jag ha lite tips angående hur jag ska lägga ut guideslingan Bifogar en bild hur jag hade tänkt. Som jag förstått inställningarna så går det att ställa in roboten att starta efter en viss längd efter guideslingarn. Sedan ställa in antal procent av starterna efter guideslingan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så kommentarer och åsikter på hur jag tänkt skulle vara fint, tack på förhand =)
Det har du rätt i, men känns som det skulle bli svårt att få den vänstra sidan om infarten klippt om jag inte gör sådärE etompau skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det är konstigt, men utan guidekörning så kommer den troligen att klippa allt ändå.
Protte
Protte
Hej.
Har likadan klippare och liknande tomtplanering.
Skulle nog säga att din dragning är lite overkill.
Jag skulle nog bara dra den lite snett bakåt mot "50%" i bilden och sedan bara rakt mot den högra begränsningsslingan. Min klippare hittar alltif hem då du som jag har relativt små ytor på sidorna om huset som den relativt snabbt hittar ut från iallafall.
EDIT: Festar till på en liten snabb bild oxå.
Har likadan klippare och liknande tomtplanering.
Skulle nog säga att din dragning är lite overkill.
Jag skulle nog bara dra den lite snett bakåt mot "50%" i bilden och sedan bara rakt mot den högra begränsningsslingan. Min klippare hittar alltif hem då du som jag har relativt små ytor på sidorna om huset som den relativt snabbt hittar ut från iallafall.
EDIT: Festar till på en liten snabb bild oxå.
Redigerat:
Klicka här för att svara