Byggahus.se

Gardena Sileno - Den enda stora tråden

1. E
    Medlem · södermanland · 53 inlägg

exxy19

Medlem
    Appstyrda sileno ska uppdateras via app för att uppdatera smartdelen och via usb för att uppdatera firmware i själva klipparen. Med stor sannolikhet bör du uppdatera via usb då vissa funktioner kan ha blivit bättre...

2. J
    Medlem · 511 inlägg
    Man kan välja eco mode i appen. Då stänga strömmen av i slinga när den är parkerad. Vad är fördelen med att ha ström i slingar när den är parkerad? Varför är det ens ett alternativ?

3. E
    Medlem · södermanland · 53 inlägg

exxy19

Medlem
    Svårt att felsöka slingan utan ström på. Men man skulle kunna vända på begreppet och ha eco mode som standard och ha ett felsökningsläge istället.

• Laddar…
  4. K
    Medlem · Örebro · 9 inlägg

kaffebreak

Medlem
    Har haft min sileno 1600 + smart i några dagar nu och allt har fungerat felfritt tills i morse. Den åker ut laddstationen, rör sig ryckigt/slirar/snurrar. Står även och småvibrerar emellanåt.

stängt av, försökt rengjort samt höjt klipphöjden utan någon skillnad.

Fast grönt sken i laddstationen.

Någon som varit med om något liknande och hittat en lösning?

• Laddar…
  5. N
    Medlem · Västra Götaland · 17 inlägg

Nifa

Medlem
    Är det någon mer än mig som har problem med att klipparen inte får tillräckligt med ström från laddblecket p.g.a. att den inte åkt intill riktigt?

Gardenas app indikerar att den laddar, men när man kontrollerar batteristatusen i klipparen så ligger strömmen ligger på minus, och då måste jag justera klipparen lite så att den får bättre kontakt med laddaren.

6. ekaa88
    Husägare · Södermanland · 1 278 inlägg

ekaa88

Husägare
    Hände mig i början, verkar som dom är extremt känsliga för att dom står 100 % plant på underlaget. Sen är ju laddblecken några som kan bli skitiga och behöver en snabb övergång med fint sandpapper eller liknande

7. N
    Medlem · Västra Götaland · 17 inlägg

Nifa

Medlem
    Ok.
    Jag har gjort rent laddblecken förra säsongen när problemet uppstod med isopropanol. Är tung sandpapper bättre?

Laddstationen står plant, om den står exakt 100 % kan jag ju inte riktigt avgöra, men får kika över det igen i så fall.

8. K
    Medlem · Örebro · 9 inlägg

kaffebreak

Medlem
    Logga in för att se filmer.

Såhär höll den på. Åkte direkt till Elgiganten och fick en ny (5 dagar gammal). Skulle dock vilja veta vad som orsakat det för att undvika det igen.

9. P
    Medlem · 14 inlägg

patqve

Medlem
  10. ekaa88

ekaa88

Husägare
    Ja herregud, vänta bara,repor blir det på dom men det stör ju inte funktionen.

11. P
    Medlem · 14 inlägg

patqve

Medlem
    Ok, ville bara ställa frågan då den borde känna av hinder och kabeln i gräset.

/ Patrick

12. ekaa88

ekaa88

Husägare
    Det räcker ju med lite grenar som hänger ut eller att den går emot en utemöbel eller liknande så repas den. Lite tråkigt efter så kort tid kan jag hålla med om.

13. P
    Medlem · 14 inlägg

patqve

Medlem
    Ja den är ju helt ny. Kanske man får byta ut höljet efter några år, nån som vet någon sida för reservdelar?

14. ekaa88

ekaa88

Husägare
    Såg någonstans att själva boddyn fanns som reservdel för ca 2500kr, för dom pengarna kan min få vara lite repig.

15. P
    Medlem · 14 inlägg

patqve

Medlem
    Eller så kör man någon plastfilm

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.