Den kommer räcka för att bevattna med strålhandtag och vissa vattenspridare.
De som förbrukar kring 10-15l/min kommer fungera fint, men större modeller kommer få rätt begränsat område.

Den klassiska gardenan som sprider 20talet trålar i en svepande båge fungerar rätt bra även på lägre tryck och volym, medans de som roterar och skjuter sig fram kan behöva ett mindre munstyckte för att få kastlängd.

http://www.gardena.com/se/produkter...assic-rektangularspridare-polo-220/966620201/

Mindre bra
http://www.gardena.com/se/produkter...-part-circle-pulse-sprinkler-spike/901154001/
 
  • Gilla
DejvidK
  • Laddar…
Lite uppföljning. Slog till på en pump och har nu tömt 2 regntunnor (200l-tunnor) och den här fungerar över förväntan! Bara kört slang (ca 25m) med munstycke med helt ok tryck!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.