1 759 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Garantin på tvättmaskinen
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Har just fått hem ny tvättmaskin och torktumlare. Tanken var att fast ansluta tvätt och tork. Nu uppstod frågan om garantin fortfarande gäller för maskinerna om jag klipper stickpropparna? Vad tror ni? Det står ingenting i några papper.
Jag ska ringa och fråga tillverkaren på måndag, men det vore intressant att höra era åsikter.
Jag ska ringa och fråga tillverkaren på måndag, men det vore intressant att höra era åsikter.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Var ska maskinerna stå?
Badrum/tvättstuga?
Varför inte sätta ett vägguttag som fast anslutning och proppansluta maskinerna?
Protte
Badrum/tvättstuga?
Varför inte sätta ett vägguttag som fast anslutning och proppansluta maskinerna?
Protte
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
De ska sitta i badrummet, pelarmontage. Självklart går det att sätta ett vägguttag, men av någon anledning föredrar jag brytare
Jag har ingen JFB ännu, men har tänkt sätta in det i samband med centralbyte.
Jag har i bakhuvudet någonstans att garantin inte gäller om man klipper stickproppen.
Jag har i bakhuvudet någonstans att garantin inte gäller om man klipper stickproppen.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Oavsett hur du gör med maskinerna, sätt in JFB före centralbyte, skjut inte upp en sådan säkerhetshöjande sak.
Protte
Protte
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 703 inlägg
Du kan ju ha brytare på vägguttaget.Rikard Ågren skrev:
Jag har själv förberett för 3-fas fast anslutning, med 4-poliga infällda brytare på väggen. Naturligtvis är maskinerna enfas och då var det bara sätta dit ett uttag istället.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kläder i tvättmaskinen rör på bälgen
Vitvaror -
Diskho sprack efter två månader – hur får vi garantin att gälla?
Kök -
Hjälp! Tvättmaskinen skramlar ordentligt vid centrifugering
Tvättstuga -
Tvättmaskinens rörstank och ännu en desperat stackare
Vatten & Avlopp -
Hur kopplar jag från avloppsslangen från tvättmaskinen?
Vatten & Avlopp