Så som jag ser det måste hantverkare i mindre företag basera sin prissättning på att kunna debitera en heldag för varje anställd varje dag för att få vettig ekonomi. Och förmodligen mer än så för ensamföretagare.
Så blir det t ex ett 5-timmarsuppdrag där de inte kan fylla på med ett 3-timmarsuppdrag måste de debitera tilläggskostnader på något sätt för att kompensera. Så att då fakturera sådant som framkörningskostnad eller ställtid känns ju logiskt.