D09
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=5081

Blev nyfiken, har alltid gillat Saab men det närmaste jag hittade var detta.

Dåliga packningar fick olja att rinna ur isamband med service diskuterades det om och Saab ersatte viss modell av tändkasset till ny ( röd / svart )

Edit, jag är långsam ;) men skyller på att jag kollar film
 
Andy78 skrev:
tittar på man den itusågade spolen så kan man nästan ana att om det ska finnas olja där
Det var fullt med olja i "spolområdet", Det var så sörjigt så jag rengjorde noggrant innan bilden togs för att man skulle se de olika delarna.
 
Redigerat:
Nimajneb skrev:
Sant, men det är du som köpare som har bevisbördan.

tex


Du so köpare skall påvisa att detta stämmer, med en garanti så ligger bevisbördan på säljaren.
De första sex månaderna är det omvänd bevisbörda!

var redan fastslaget.. Normalfallet är att man utgår från att varan var felaktig vid leverans sedan måste säljaren motbevisa det. Allt hänger väl på det bakomliggande felet, hade säljaren kunna upptäcka det innan leverans?
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.