Hej alla goda människor. Jag tänkte att jag laddar upp lite inspirations bilder på hur man kan få till det i garaget. Jag behöver lite tips på förvaring och verktyg som är bra att ha. Jag tänkte anskaffa en elkabelvinda och luftslangvinda. Är det nån som har erfarenhet av dessa. Jag ta emot andra tipps med ex. Arbetsbänk och dylikt.
Vad du tänker göra avgör din frågeställning.
Om det var mitt enda utrymme för maskiner så skulle jag t ex antagligen skaffa en kombinationsmaskin med fräs, såg, plan- och rikthyvel, en bandsåg och en spånsug med dammfilter. Sen bygga arbetsbänk (-ar) av limträbalk och när mer pengar flyter in fylla på med verktyg som jag upptäcker att jag behöver. Då är det uppenbart trä som jag gillar att jobba med.
Om det var mitt enda utrymme för maskiner så skulle jag t ex antagligen skaffa en kombinationsmaskin med fräs, såg, plan- och rikthyvel, en bandsåg och en spånsug med dammfilter. Sen bygga arbetsbänk (-ar) av limträbalk och när mer pengar flyter in fylla på med verktyg som jag upptäcker att jag behöver. Då är det uppenbart trä som jag gillar att jobba med.
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 365 inlägg
vad har du för mått på garaget och vad har du tänkt att använda det till?