Hej! Ska slipa och behandla ett gammalt grangolv. Tänker hyra en edge slipmaskin. Har ni några tips och trix för att få till ett bra resultat? Recensionerna verkar vara väldigt delade. Kommer att behöva fylla i några kvisthål och märken. Velar just nu mellan robinol linoljespackel eller liberon woodfiller, eller har ni annat att rekommendera? Sen är planen att behandla golvet med linoljevax, inte riktigt bestämt om vi ska ha ofärgat eller med lite nyans i. Vill gärna behålla utseendet av nyslipat utan att det gulnar för mycket, men vill absolut inte att det känns fejkat vitt.
PXL_20260329_151204304.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.