Hej!

När vi flyttade in i vår villa hösten 2022 noterade besiktningsmannen att garagetakets takpapp har blåsor och sprickor (se anmärkningen på bild nedan). Då vi sedan dess haft annat att renovera har jag inte tänkt så mycket på det förrän nyligen.

Nu var vi i tankarna på att installera en automatisk port via garageportexperten då nuvarande dörr är besvärlig vintertid. Fick en offert på en Hörmann Ecostar 40 + Portmotor liftronic 700 II, där material + arbete inkl gjutning av fall, med rabatter hamnar på 24.000.

Jag undrar om jag bör få garagets tak påtittad alternativt renoverat innan jag installerar en ny garageport?

• Bild på takpapp med blåsor och sprickor på ett garagetak, vilket nämns som orsak till nedsatt fuktskydd och potentiella fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Farstatjej90
Om det fortfarande är tätt finns det ju nån asfaltsliknande produkt man kan rulla på. Jag har glömt vad det heter. Men det har sagts i andra trådar att det förlänger livet på taket. Ett garage är ju mindre jobb om det börjar läcka än huset....

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om det fortfarande är tätt finns det ju nån asfaltsliknande produkt man kan rulla på. Jag har glömt vad det heter. Men det har sagts i andra trådar att det förlänger livet på taket. Ett garage är ju mindre jobb om det börjar läcka än huset....
Tack för svar! Hade precis en takläggare över som tittade och hans bedömning var att taket inte alls behövde åtgärdas, inte I nuläget iaf.😅🤗Men om det skulle börja läcka inomhus skulle jag höra av mig till honom. Tänkte ta in 2 till experter och se om alla håller med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.